Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن قاضی‌عسگر روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا از تشکیل مستمر نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار در استانداری اصفهان خبر داد و افزود: کمیته‌های تخصصی این کارگروه از جمله «مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار، برنج و لاستیک» وضعیت بازار را زیر نظر دارند و برای توزیع مناسب و کنترل قیمت کالا نیز برنامه‌های خوبی را تدارک دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از کمیته تخصصی مواد پروتئینی به عنوان موفق‌ترین کمیته این کارگروه نام‌برد و بیان کرد: برنامه‌های این کمیته در کنار جلوگیری از افزایش، زمینه کاهش قیمت این مواد را فراهم کرده است، به گونه‌ای که فعالان این بخش نگران هستند که کاهش قیمت انگیزه تولیدکنندگان را کاهش ندهد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس بررسی کمیته میوه و تره‌بار ستاد تنظیم بازار استان، به دلیل تولید مناسب این محصولات ذخیره‌سازی مناسبی انجام شده است. 

وی اضافه کرد: بر این اساس نه تنها برای تامین میوه شب عید نگرانی نداریم بلکه برای تنظیم بازار میوه و تره‌بار استان اصفهان در اندیشه صادرات این محصولات هم هستیم. 

قاضی‌عسگر تاکید کرد: برای تامین برنج و لاستیک نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده و انبارهای استان پر از این مواد می‌باشد که توزیع آنها به خوبی در حال انجام است. 

وی همچنین درباره قیمت نان اظهار کرد: بیشتر نانوایی‌ها قیمت مصوب را اجرا کردند اما در مواردی برخی از نانوایان سنگکی به دلیل اینکه چندین نوع نان سنگک تولید می‌شود، به بهانه استفاده از افزودنی‌ها قیمت آن را بالا برده بودند که با پیگیری از سوی صنف یاد شده، این مشکل برطرف شد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان یادآور شد: قیمت نان سنگک بدون کنجد یک‌هزار و ۲۰۰ هزار تومان و با کنجد یک هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است و دریافت مبلغی بیش از قیمت تعیین شده، تخلف محسوب می‌شود.  

وی درباره کرایه تاکسی‌ها پس از اصلاح قیمت بنزین نیز تشریح کرد: به منظور بررسی و تعیین قیمت کرایه تاکسی‌های درون‌شهری، روز گذشته کارگروهی در معاونت عمرانی استانداری اصفهان تشکیل و مقرار شد پس از دریافت دیدگاه کارشناسان و دست‌اندرکاران، برای تعیین قیمت کرایه تاکسی‌ها تصمیم‌گیری کند تا حقوق رانندگان تاکسی و مسافران نیز رعایت شود.    

قاضی‌عسگر افزود: هیچ تصمیمی برای افزایش کرایه تاکسی‌ها تا کنون گرفته نشده است و رانندگان نباید قیمت کرایه خود را افزایش دهند مگر اینکه پیش‌تر از ارائه خدمات بین مسافر و راننده توافق شده باشد.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و توجه نکردن به شایعه‌ها تصریح کرد: گاهی برخی افراد سودجو با انتشار اخبار بی‌پایه و شایعه‌ها در پی التهاب بازار هستند که مردم با رفتارهای منطقی و دور از احساس خود باید از تحقق هدف آنها جلوگیری کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان همچنین گفت: هر نوع افزایش قیمت باید مجوز نهادهای ذی‌ربط از جمله ستاد تنظیم بازار، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی را داشته باشد و در غیر این صورت با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد. 

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده گران‌فروشی می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ یا ۱۳۵ گزارش دهند تا ماموران بازرسی و رسیدگی به شکایت مسایل را مورد بررسی قرار دهند. 

استان پنج میلیون نفری اصفهان در زمان حاضر نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

برچسب‌ها تنظیم بازار اصفهان قیمت کالا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنظیم بازار اصفهان قیمت کالا تنظیم بازار اصفهان قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد

به گزارش جام جم و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اعلام کرد: از ابتدای سال  1402 نیازسنجی لازم در بین مددجویان این استان انجام و اقدام به تامین و توزیع کالاهای ضروری میان آنها شد که عمده ترین آنها شامل کولر گازی ، یخچال ، مخزن آب و فرش بوده است.   مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ضمن تقدیر از مساعدت های نوع دوستانه نیکوکاران درزمینه کمک به  تامین لوازم ضروری مددجویان بیان داشت :50 درصد از اعتبارات هزینه شده در این زمینه از اعتبارات دولتی و 50 درصد دیگر نیز از محل کمک های مردمی و مساعدتهای انسان دوستانه هم استانی های عزیز بوده است.   روشن در ادامه افزود:  باعنایت به قرار گرفتن در آستانه فصل گرما در سال جاری تامین تعداد 1200 دستگاه کولرگازی در دستور کار این استان قرار گرفته که با همیاری و همکاری سپاه پاسداران استان  تا پایان اردیبهشت ماه جاری تحویل مددجویان معزز خواهد گردید.

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی