Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی‌گیران خیلی راحت سهمیه المپیک می‌گیرند/ موفقیت‌های اینچنینی مسئولیتم را سخت‌تر می‌کند هفتمین و آخرین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در سال 2019 از هشتم آبان در اسپانیا آغاز می‌شود. سجاد گنج زاده، کاراته کای وزن 84+ کیلوگرم که در ششمین مرحله این مسابقات به مدال نقره دست یافت، هدفی جز ارتقای رنگ مدال خود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حالا می‌خواهد با کسب خوشرنگ ترین مدال، سال 2019 را به بهترین شکل تمام کند. محمد محمدی سدهی

سجاد گنج زاده درباره انتخاب به عنوان بهترین کاراته کای سنگین وزن جهان، به خبرنگار«ایران» گفت: «من برای دومین بار صاحب این موفقیت شدم و سال 2017 نیز این عنوان به من رسید. خیلی خوشحالم که پیش از پایان مسابقات لیگ‌ جهانی کاراته وان در سال 2019 به این عنوان دست یافتم چون نشان می‌دهد در 6 مرحله قبلی عملکرد خیلی خوبی داشته ام. امیدوارم که آخرین مرحله را با قهرمانی تمام کنم و در کنار کسب عنوان بهترین کاراته کای سنگین وزن دنیا، مدال طلای آخرین مرحله مسابقات را هم داشته باشم.» کاراته کای وزن ۸۴+ کیلوگرم ادامه داد: «موفقیت‌های اینچنینی مسئولیتم را سنگین تر می‌کند و از حالا باید با تلاش بیشتری آماده حضور در مسابقات مهم شوم. همه ورزشکاران دوست دارند در مسابقات بهترین نتیجه را کسب کنند. در تعدادی از مسابقات به چیزی که می‌خواستم نرسیدم و باید تلاشم را افزایش دهم. البته در چند مسابقه اخیر به چیزی که می‌خواستم رسیدم و امیدوارم این روند ادامه‌ داشته باشد.»

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی دو روز پیش در مصاحبه‌ای با «ایران» تأکید کرد که «ژاپنی‌ها به دلیل میزبانی المپیک 2020 اجازه کسب مدال طلا به کاراته کاهای ایرانی نمی‌دهند.» این کاراته کا به صحبت‌های بنا واکنش نشان داد: «در کشتی هم کشورهایی همچون امریکا قدرتمند هستند و ایران نمی تواند در المپیک طلا بگیرد. این صحبت‌ها غیرکارشناسی است.
کاراته در سال جاری چند قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و قطعاً کاراته کاهای ایرانی لیاقت دارند که در المپیک توکیو هم بر سکوی قهرمانی بایستند. ما حرف‌هایمان را روی تاتامی می‌زنیم. کاراته در 3 دوره گذشته قهرمان جهان شده است. ما در سال 2016 در فینال قهرمانی جهان ژاپن را شکست دادیم و به عنوان قهرمانی دست یافتیم. ژاپنی‌ها در بخش کاتا عنوان‌دار هستند اما در بخش مبارزه این گونه نیست. سال‌هاست که قهرمانان اروپایی و ایرانی کاراته کاهای ژاپنی را شکست می‌دهند.» گنج زاده بیان داشت: «کشتی گیران خیلی راحت سهمیه المپیک را کسب می‌کنند و نفر هفتم مسابقات قهرمانی جهان هم سهمیه المپیک را کسب می‌کند اما در کاراته کسب سهمیه بسیار سخت است. در واقع کسب مدال المپیک آسان تر از کسب سهمیه است. ما حدوداً در 15 مسابقه حضور یافتیم و باید در 6 مسابقه دیگر حاضر شویم و پس از آن هر کاراته کایی که امتیاز بیشتری از مجموع 20 مسابقه کسب کند، سهمیه المپیک می‌گیرد.»

بازتــاب
گنج‌زاده بهترین کاراته‌کای سنگین وزن جهان شد

سایت فدراسیون جهانی کاراته دیروز(شنبه) در گزارشی درباره برگزاری مراسم برترین‌های سال 2019 موسوم به «گرندوینر» نوشت:«رقابت‌های لیگ جهانی کاراته بعد از 6 مرحله، به ایستگاه هفتم و نهایی خود در سال 2019 رسیده و کاراته‌کاهایی که عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشتند به دنبال کسب عنوان بهترین کاراته‌کای سال هستند. در وزن 84+ کیلوگرم، سجاد گنج زاده با تداوم نتایج خوب خود در رقابت‌های مختلف با رسیدن به نفر یک رنکینگ جهانی، آنقدر با رقبای خود فاصله دارد که باید او را پیش از برگزاری مرحله هفتم مسابقات بهترین کاراته‌کای سنگین وزن جهان بدانیم.» تیم ملی کاراته کشورمان سه شنبه هفته جاری برای حضور در هفتمین و آخرین مرحله از رقابت‌های کاراته «وان»در سال جاری میلادی راهی مادرید اسپانیا خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم

در دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال در قطر که با قضاوت تیم داوری ایرانی متشکل از موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی برگزار شد، تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد با تک گل یامادا در دقیقه ۱+۹۰ ازبکستان را شکست دهد و قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

همچنین ۲ تیم پس از رسیدن به فینال این مسابقات جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز کسب کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیروز نیز تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان