Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با اشاره به رونق کسب و کار و افزایش فرصت‌های شغلی در استان گفت: شاخص‌های اقتصادی در استان مرکزی روندی بهبود یافته داشته و امیدواریم با تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد. ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده شامگاه شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ بسیج در کار و تولید اظهار داشت: بزرگ بسیجی امروز جامعه ما تولیدکنندگان هستند که در کار تولید با این سختی و مشقت کار را پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی شیوه بسیجی است که امروز این تفکر بسیجی در جای جای جامعه نقش دارد، در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان دو نکته بسیار خوبی بیان شد، نکته نخست این بود که بخش زیادی از کارهایی که دولت انجام می‌دهد را مردم نمی‌دانند که باید مطرح شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: روند کسب‌و کار در استان مرکزی رو به افزایش بوده و آمارهای بسیار خوبی را در این زمینه داریم، بیان این‌ها برای مردم بسیار ضروری است زیرا نیاز به تزریق اعتماد به مردم داریم.

آقازاده عنوان کرد: کارهای خیلی خوبی درحال انجام در حوزه‌های مختلف است برای مثال در حوزه جهاد کشاورزی، تولیدات کشاورزی، محصول، فراوری، تولید کمی و کیفی، در صنعت و خدمات در طول چند سال اخیر دچار یک تحول مثبت شده‌ایم.

وی ادامه داد: نکته دیگر که تاکید مقام معظم رهبری بود این بود که همه دستگاه‌های دولتی بسیج شده و در یک کار جهادی از تولید حمایت کنند، دستور نخست این جلسه نیز همین مورد است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا در خدمت تولید باشند،  آمارهای چند سال اخیر نشان‌دهنده روند بهبودی در شاخص‌های اقتصادی در استان مرکزی است که این مورد امیدوارکننده است.

آقازاده با اشاره به موضوع ستاد تنظیم بازار استان عنوان کرد: نباید کاری کرد تا اعتماد عمومی کم شود، افزایش قیمت بنزین بنا به خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی بین 4 تا 5 درصد تورم را افزایش می‌دهد و  به بدترین پیش‌بینی بین 15 تا 16 درصد به تورم افزوده شود.

وی بیان کرد: باید بتوان مدیریت روانی جامعه را داشت به طوریکه قیمت‌ها افسارگسیخته و بی‌جا بالا نرود، باید جامعه را آرام نگه‌ داشت و جلوی کسانی را که از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند گرفت.

استاندار مرکزی بیان کرد: بالا رفتن قیمت بنزین بالاخره تاثیر بر قیمت‌ها دارد اما نباید آن تاثیر بیش از چیزی که هست باشد و در واقع تمام تلاش ستاد تنظیم بازار بر روی این مورد است.

آقازاده عنوان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا جو جامعه به هم نریزد و مردم احساس کنند که مسئولین جامعه نظارت و کنترل بر روی قیمت‌ها دارند و قیمتی بی‌جا بالا نمی‌رود.

وی عنوان کرد: کم‌کم به شب‌ عید نزدیک می‌شویم که این مورد نیازمند تدبیر است، هرسال در سه ماهه زمستان شاهد تورم و افزایش قیمت هستیم که باید خود را برای آن زمان آماده کنیم و بازار شب عید را تحت کنترل درآوریم.

نرخ بالای بیکاری در لرستان؛ شاخص‌های اقتصادی مناسب نیستکاهش سهم آذربایجان شرقی در شاخص‌های اقتصادی کشوراستاندار گلستان: امنیت پایدار مرزها سبب بهبود شاخص‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نظارت و کنترل مهم‌ترین کار ستاد تنظیم بازار است البته این نظارت و کنترل نباید در قالب توهین و ایجاد فشار زیادی به کسبه یا تولیدکننده باشد که تولیدکننده و فروشنده کسب‌وکار خود را غیرقانونی پیش ببرد، بنابراین با فضای منطقی اعتماد عمومی را باید جلب کرد.

آقازاده با اشاره به کیفیت آرد و نان در استان مرکزی گفت: بیشترین مصرفی که خانواده‌ها دارند نان است، اگر نان مصرفی مردم بی‌کیفیت باشد هم اعتماد عمومی ایجاد می‌شود و هم اصراف نمی‌شود.

وی ادامه داد: کیفیت نان بسیار مهم‌تر از قیمت و وزن نان است و نباید در کیفیت آن کوتاه آمد که اجرایی شدن این مورد سبب رضایت مردم می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به قطعی اینترنت در استان مرکزی گفت: ای دی اس ال در استان باز شده است و ارتباط‌گیری هرچند به سختی انجام می‌شود، بنده از شورای امنیت کشور به عنوان استاندار مرکزی می‌خواهم اینترنت استان مرکزی را به سبب امن‌ترین استان بودن باز کند‌.

آقازاده تصریح کرد: در این اتفاقات اخیر مردم استان مرکزی شعور خود را نشان دادند، اگر قرار بر  بازشدن اینترنت استانی باشد باید استان مرکزی نخستین استان کشور باشد.

انتهای پیام/719/ ز

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟