Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: وجود راه‌آهن درمرکز شهر فرصت طلایی برای توسعه قم به شمار می‌آید تا مردم خدمات موردنیاز خود را از راه‌آهن با سهولت بیشتری دریافت کنند.

به گزارش تین‌نیوز، محسن اعتماد روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: امروز همه کشورها به دنبال ایجاد «شهر ریل پایه» و توسعه راه‌آهن در داخل شهر هستند، زیرا مزیت‌های راه‌آهن ازجمله امنیت، ایمنی، کاهش مصرف سوخت، تصادفات و آلاینده‌ها باعث توسعه و آبادانی و کاهش مشکلات شهری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جمع‌آوری راه‌آهن از داخل شهر مساوی است با افزایش ترافیک، مصرف سوخت و آلودگی هوا که هرکدام تبعات بسیاری دارد.

وی توسعه ریل داخل شهر را از رویکردهای مهم توسعه پایدار عنوان و اضافه کرد: ایستگاه راه‌آهن قم کمتر از ۸۰۰ متر با حرم مطهر حضرت معصومه(س) فاصله دارد و روزانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تن در این ایستگاه سوار قطار و یا از قطار پیاده می‌شوند که نسبت به سه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش‌یافته و نشان‌دهنده اقبال مردم به استفاده از قطار است.

به گفته اعتماد، سالانه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن توسط راه‌آهن قم جابه‌جا می‌شوند که این رقم امروز به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده‌است.

وی افزود: در تلاش هستیم اطراف ایستگاه راه‌آهن ایستگاه‌هایی ازجمله تاکسی، ‌اتوبوس و دوچرخه نیز تعبیه شود تا مسافران با سهولت بیشتری در مسیر ایستگاه راه‌آهن تردد کنند.

وی گفت: راه‌آهن قم سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسیده‌است که از سویی باعث آبادانی در منطقه شده و از سوی دیگر ساخت غیرمجاز خانه در محدوده حریم راه‌آهن باعث مشکلاتی شده و ساکنان حاشیه ریل از سروصدا و لرزشی که عبور قطارها ایجاد می‌کند، گلایه دارند.

مدیرکل راه‌آهن قم افزود: مردم ساکن حاشیه ریل برای خانه‌سازی حداقل باید فاصله ۵۰ متری از ریل راه‌آهن را رعایت می‌کردند، ولی متاسفانه خانه‌ها بدون مجوز راه‌آهن احداث‌شده است.

وی اضافه کرد: احداث زیرگذر، روگذر و دیوارکشی ازجمله راهکارهایی است که اداره کل راه‌آهن برای تسهیل در عبور و مرور و رضایتمندی ساکنان محدوده ریل انجام داده‌است.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های دیگر به‌ویژه شهرداری نیز انتظار می‌رود تا در ارائه خدمات شهری مانند احداث دیوارهای عایق صوت در این مناطق که باعث سهولت در رفت‌وآمد ساکنان می‌شود، ‌تلاش نمایند.

اعتماد گفت: قطارهای حومه‌ای یکی از پرطرفدارترین قطارها از قم به تهران و بلعکس است که روزانه چهار رام قطار از قم به تهران می‌رود و چهار رام قطار نیز همین مسیر را برمی‌گردد که در آینده این تعداد به ۶ تا هفت رام در روز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، ‌روزانه سه رام قطار از قم به سمت مشهد و بلعکس حرکت می‌کند که ظرفیت تمام قطارها تکمیل می‌باشد.

در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محسن اعتماد مدیرکل راه آهن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی جعفری» در واکنش به فضاسازی رسانه‌ای کنسرسیوم ایرانی «توسعه ریلی افغانستان» افزود: از سال گذشته و پس از بازدید معاون فنی راه‌آهن از خط ریلی افغانستان، به ذکر مستندات ایرادات گسترده خط به منظور بهره‌برداری تجاری به‌طرف مقابل اعلام و مقرر شد پس از رفع این ایرادات فنی و مهم در حوزه ایمنی قطار تجاری بهره‌برداری شود که تا کنون برطرف‌شدن این ایرادات به راه‌آهن اعلام نشده است.

وی بیان‌داشت: از سوی دیگر مشخص بود که رفع این ایرادات مهم توسط کنسرسیوم قابل‌اجرا نیست، زیرا نیاز به ماشین‌آلات تخصصی خط دارد که در اختیار هیچ‌کدام از این شرکت‌ها نیست و راه‌آهن بارها به‌طرف افغانستانی اعلام کرده آمادگی این را دارد که با ارسال ماشین‌آلات تخصصی به خاک افغانستان این ایرادات را برطرف کند.

جعفری تاکید کرد: با این‌ وجود، راه‌آهن موافقت کرد برای توسعه خط ریلی از «روزنک» به هرات، فقط قطار عملیاتی برای انتقال تراورس و بالاست به روزنک وارد افغانستان شود که به نظر می‌رسد کنسرسیوم از حُسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرده و آخرین قطار عملیاتی که فرستاده شده را بدون هماهنگی و اطلاع راه‌آهن پس از تخلیه، به تعداد ۱۰ واگن بارگیری کرده و پس از کار رسانه‌ای از روزنک راهی «شمتیغ» کردند.

معاون بهره‌برداری راه‌آهن گفت: پس از انتشار خبر حرکت قطار ترانزیتی از افغانستان و باتوجه‌به اینکه ما در مرز شمتیغ اساساً هیچ‌گونه ارتباط تلفنی و بیسیم و تلفن همراه نداریم، با «رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم و لکوموتیوران قطار تماس گرفتم که آن‌ها به‌دروغ اعلام کردند لکوموتیو به‌صورت منفصل به سمت ایران آمده و هیچ واگن بارداری لکوموتیو را همراهی نکرده است و با استناد به همین مورد اعلام شد که قطاری وارد کشور نشده است.

وی گفت: فردای همان روز برای اطمینان بیشتر یکی از ماموران راه‌آهن را به مرز شمتیغ فرستادیم که در بازدید میدانی مشخص شد که ۱۰ واگن بارگیری شده به همراه لکوموتیو وارد شمتیغ شده‌اند و ازآنجاکه هیچ هماهنگی حتی با گمرک هم انجام نشده بود و هیچ نهاد مرتبطی در حوزه ترانزیت از ارسال این بار خبر نداشت، این بار در مرز متوقف شده بود که با موافقت و دستور مدیرعامل راه‌آهن تصمیم بر ارسال واگن‌ها اتخاذ شد که از همان روز تا الان کنسرسیوم هیچ اقدامی برای طی تشریفات گمرکی و ارسال این ۱۰ واگن انجام نداده است.

جعفری با اشاره به ۲ مرز ترانزیتی با افغانستان و مرزهای ریلی با ترکیه و پاکستان، گفت: فعالان بخش خصوصی امروز ترانزیت خود را به‌صورت روزانه در این مرزها انجام می‌دهند و هیچ مشکلی از طرف ما وجود ندارد؛ اما گویا کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» قصد انجام مقررات مرسوم در حوزه ترانزیت را ندارد و به همین دلیل تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای جو را تخریب و خارج از مقررات فعالیت کند که توصیه ما به‌طرف افغانستانی این است که کارشان را از طریق قانونی و بر اساس مقررات پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار