Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،، آلکسیس باندر‌یچ وگا، سفیر کوبا در ایران با غلامی در محل وزارت علوم دیدار و به‌طور رسمی از وزیر علوم ایران برای سفر به کشور کوبا و حضور در کنگره دانشگاهی ۲۰۲۰ دعوت کرد.

منصور غلامی، وزیر علوم با تشکر از دعوت وزیر آموزش عالی کوبا و سفیر این کشور در تهران اظهار کرد: در زمینهٔ همکاری‌های علمی جای کار زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می‌کنم پیگیری کار‌هایی که از قبل شروع‌شده بسیار مهم است. اگر در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های قبلی موفق‌تر عمل کنیم، پیگیری برنامه‌های بعدی مؤثرتر خواهد بود. این همکاری‌ها می‌تواند به‌طور مستقیم از طریق دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنبال شود.

وزیر علوم با اشاره به لزوم همکاری‌های بیشتر در زمینهٔ رفت‌وآمد اساتید، دانشجویان و محققان دو کشور بیان کرد: این موضوع در قالب همان طرح‌های تحقیقاتی مشترک به‌راحتی قابل انجام است. این همکاری‌ها برای هر دو طرف می‌تواند مفید باشد. تحصیل زبان فارسی و اسپانیایی، فرصت خوبی برای دو کشور درزمینهٔ مبادله دانشجو است. علاوه بر این موارد، زمینه‌های دیگری نیز برای تبادل تجربیات وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها در زمینهٔ پارک‌های علم و فناوری است.

غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باید به‌طور مستقیم درگیر این همکاری‌ها شوند، گفت: امیدوارم با پیگیری شما، همکاری دانشگاه‌ها و حمایتی که من خواهم داشت موجب توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور شود. جایگاه ژئوپلتیک کوبا در جهان باعث می‌شود که ما در کمک‌های خود به این کشور مصمم‌تر باشیم. ازسرگیری آموزش زبان فارسی برای کارمندان وزارت امور خارجه کوبا در این دیدار آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا با تأکید بر مطرح‌شدن ۴ موضوع در زمینهٔ همکاری‌های علمی و فناوری بین ایران و کوبا گفت: موضوع نخست درباره علاقه وزارت امور خارجه و بخش مترجمی سفارت برای ازسرگیری آموزش زبان فارسی برای کارمندان وزارت امور خارجه کوبا است.  وزارت امور خارجه در اواخر ماه اکتبر امسال نامه‌ای به سفارت ایران در هاوانا تحویل داد. هدف برای ازسرگیری این آموزش‌ها، افزایش ارتباط بین دو کشور است.

او ادامه داد: مورد بعدی در خصوص پیشنهاد ۴ پروژه تحقیقاتی با ایران در زمینه‌های نانو، بیوانفورماتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر و محیط‌زیست است. موضوع دیگر اینکه با ابتکار عمل سفارت کوبا، یک کرسی اسلام‌پژوهی درباره آموزش‌های دینی و اسلامی در دانشکده فلسفه دانشگاه هاوانا از سر گرفته شده است. هدف اصلی راه‌اندازی مجدد این کرسی ترویج و آشنایی با تاریخ تفکر اسلامی بوده و چشم‌انداز آن گسترش موضوعات بین‌رشته‌ای است. یکی از اهداف اصلی این کار، مقابله با اقدامات اسلام هراسانه در اروپا و آمریکا است. امیدواریم بتوانیم از کمک‌های ایران برای توسعه این کرسی درزمینهٔ تبادل استاد و اطلاعات موردنیاز و پژوهش‌های لازم برخوردار باشیم.

انتهای پیام/   طرح ۴ موضوع در زمینهٔ همکاری‌های علمی و فناوری بین ایران و کوبا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم پارک علم و فناوری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات

نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ۹ اردیبهشت، روز شوراها در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت‌_ با حضور رؤسا و اعضای شورا برگزار شد.

اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به بیان دغدغه‌های خود در خصوص پیشرفت و توسعه شهر، همچنین اصلاح ساختارها و بهره‌گیری از فرصت‌ها پرداختند.

انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به اعضای ادواری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر فرصتی برای خدمت به مردم است و بیان خاطرات، تجربیات و دیدگاه‌های مختلف زمینه‌ساز رشد و بالندگی شهر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش ادوار مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان در پیشرفت شهر، گفت: انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌.

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی نصف جهان

حسین مولایی، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به ضرورت حل مسئله ترافیک در شهر اصفهان گفت: لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای رفع این مشکل انجام شود.

تلاش اعضای ادوار شورای شهر برای شکوفایی شهر

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: ادوار مختلف شورای های اسلامی شهر یکی پس از دیگری پرچم خدمت را به دیگر اعضای دوره‌های بعدی می‌دهند تا زمینه شکوفایی شهر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شوراها فرصتی است تا به‌صورت مستقل برای شهر برنامه‌ریزی صورت گیرد و آن را به مسیر درست هدایت کنند.

لزوم صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری

فتح‌الله معین از دیگر رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری به‌ویژه هزینه در مواردی که جزو مأموریت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری نیست، اهتمام داشت.

وی اضافه کرد: بهره‌گرفتن از ظرفیت اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان برای همکاری در ارزیابی وضعیت موجود شهر و انتقال نقاط ضعف و قوت می‌تواند فرصتی برای شورای اسلامی فعلی باشد.

جایگاه شورا باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود

علیرضا نصر اصفهانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر با ربع قرن سابقه باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود و لازم است نمایندگان مجلس به این جایگاه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شوراها پس از ۲۵ سال نیازمند خود اصلاحی و آسیب‌شناسی است و می‌تواند حرکتی ویژه در سطح کشور باشد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم لوح یادبود به خانواده‌های مرحوم امین‌پور و مرحوم بصیرت از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اعطا شد.

کد خبر 750950

دیگر خبرها

  • پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم