Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:54:44 GMT

چابهار دروازه توسعه اقتصادی افغانستان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۳۱۳۶

چابهار دروازه توسعه اقتصادی افغانستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سفیر افغانستان در سفر به چابهار گفت: این بندر با موقعیت مناسب و اتصال به آب‌های آزاد می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترانزیت و حمل ونقل کالا بویژه برای افغانستان داشته باشد.

عبدالغفور لیوال افزود:چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی و سیاسی بین ایران و افغانستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: محصولات کشاورزی، معادن و سایر کالاهای تولیدی افغانستان از طریق چابهار به کشورهای مختلف صادر می شود و خیلی خوشحال هستیم که مسیر کوتاهی با چابهار داریم.
سفیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: راه اندازی شعب بانک، تسهیل مبادلات بازرگانی، راه اندازی اتاق مشترک و حل مشکلات پیش رو از تاکیدات است که امیدواریم مسئولان ۲طرف در رفع این موارد تلاش کنند.
وی تصریح کرد: حل مشکلات سرمایه گذاران افغانستان در زمینه خروج و مراجعت، اقامت، گواهینامه و در نظر گرفتن مشوقات برای حضور بیشتر تجار در چابهار از ضرورت هاست.
لیوال بر توسعه روابط ایران و افغانستان تاکید کرد و افزود: این ۲کشور از دیرباز روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عمیقی داشته و دارند.
سفیر جمهوری اسلامی افعانستان در سفری سه روزه به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار با تجار،بازرگانان افغان و اعضا اتاق بازرگانی دیدار و از کارخانه های تولیدی و خدماتی سرمایه گذاران افعانستان بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟