Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ مابه‌التفاتی درآمدی از این طرح وجود دارد؛ اگر این مابه‌التفاوت را به اقشار ضعیف جامعه بدهند در جامعه اقدام جبرانی اتفاق خواهد افتاد اما اگر بگویند می‌خواهیم این درآمد را به 60میلیون نفر بدهیم یعنی کشک! درحالی که بسته حمایتی باید فقط به 50درصد از اقشار ضعیف مالی تعلق بگیرد با این هدف که این جمعیت، متوجه این حمایت دولتی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی بسته 60میلیون را شامل می‌شود یعنی این درآمد به خانواده‌های پردرآمد هم خواهد رسید.
اكبر تركان، مشاور روحانی: دادن درآمد گرانی بنزین به 60 میلیون نفر یعنی کشک!«افزایش قیمت بنزین» و «ناآرامی در شهرهای مختلف»؛ دو کلیدواژه‌ای که برای پاسخ به پرسش‌های مطرح شده حول این دو موضوع به سراغ اکبر ترکان، مشاور سابق رییس‌جمهوری رفتیم تا دیدگاه او را درباره اتفاق‌های اخیر در ایران جویا شویم. به عقیده او «برای بازگشت آرامش کامل به کشور باید اعتمادسازی کرد، یعنی مردم باید ببینند که اقدام جبرانی دولت به‌سرعت درحال انجام است.» افزایش قیمت بنزین و اعتراض‌های مردمی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ مشکل دقیقا چیست؟ نکته مهم اعتماد است. این موضوع دو وجه دارد؛ بازگشت منابع حاصل از اصلاح سیستم به مردم، یک جنبه است، بخش دیگر قضیه ایجاد بی‌اعتمادی است؛ مردم می‌گویند فردا این بسته حمایتی دولت قطع می‌شود، این‌ها موجب بی‌اعتمادی و استقبال نکردن مردم از اجرای چنین طرح‌هایی می‌شود. اصل موضوع، بالا بردن درجه اعتماد است. نباید به مردم دروغ گفت، وقتی برای مدتی حرف‌هایی بزنید و بعد عمل نکنید «دروغگویی» و «اعتماد نکردن» به میان می‌آید. از نظر شما این طرح چگونه اجرا می‌شد، بهتر بود؟ حذف کارت سوخت از ابتدا اشتباه بود. باید مردم با همان روش سهمیه‌بندی زندگی می‌کردند بعد قیمت اول و قیمت دوم تعیین می‌شد. به نظر شما عرضه کالا به‌جای پول نفت یا ارایه کارت‌هایی برای خرید کالا می‌تواند در چنین وضعیتی به معیشت مردم کمک کند؟ بله، در کشورهای دیگر از جمله ایالات‌متحده، بن غذایی به‌صورت کارت الکترونیک ارایه می‌شود که امکان خرید مواد غذایی از فروشگاه‌ها را برای مردم فراهم کرده و البته راهکار خوبی هم هست چراکه پول نقد ممکن است در سفره مردم نیاید یا خانواده‌هایی که بدسرپرست هستند یا خانواده‌هایی که از اقشار به شدت ضعیف مالی هستند و دریافت پول نقد تاثیر چندانی بر زندگی‌شان نمی‌گذارد. برنامه دولت مبنی بر اینکه «با افزایش قیمت بنزین درآمد حاصل از آن به خانوارها با درآمد پایین بازگردانده می‌شود»، چه توجیهی دارد؟ مابه‌التفاتی درآمدی از این طرح وجود دارد؛ اگر این مابه‌التفاوت را به اقشار ضعیف جامعه بدهند در جامعه اقدام جبرانی اتفاق خواهد افتاد اما اگر بگویند می‌خواهیم این درآمد را به 60میلیون نفر بدهیم یعنی کشک! درحالی که بسته حمایتی باید فقط به 50درصد از اقشار ضعیف مالی تعلق بگیرد با این هدف که این جمعیت، متوجه این حمایت دولتی شوند. وقتی بسته 60میلیون را شامل می‌شود یعنی این درآمد به خانواده‌های پردرآمد هم خواهد رسید. 50درصد ضعیف حدود 40میلیون نفر از ایرانی‌ها را دربرمی‌گیرد. پس از آن، طرح باید به صورت واقعی و عملی اجرا شود تا مردم معنای تحقق عدالت اجتماعی را متوجه شوند چراکه هر چقدر اعتماد بالاتر برود پذیرش حرف‌ها برای مردم راحت‌تر خواهد شد. منبع: روزنامه اینترنتی فراز برچسب ها: اكبر تركان ، بنزین ، مشاور روحانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اكبر تركان بنزین مشاور روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس