Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مجموع دو هزار و چهارصد شعبه رای گیری که به بازشماری و بازرسی ویژه رفته، آرای هزار و یکصد و هفتاد و نه شعبه رای گیری به علت نداشتن مشخصات بیومتریکی فاقد اعتبار شناخته شد.

این کمیسیون بار دیگر تاکید کرد فقط آرای دارای مشخصات بیومتریکی برای کمیسیون معتبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد: اعضای این کمیسیون فقط بر اساس قانون و مصوبات خود عمل می‌کنند و تحت تاثیر هیچ گروه و ستاد انتخاباتی قرار ندارند.

کمیسیون انتخابات افغانستان چندی قبل با وجود مخالفت برخی ستاد‌های انتخاباتی، روند بازشماری و بازرسی هشت هزار و دویست شعبه رای گیری را آغاز کرد و پس از توقف چهار روزه دوباره به این روند ادامه داد.

این کمیسیون تاکید کرده تا زمانی که روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پایان نیابد، نتیجه اولیه آن اعلام نخواهد شد.

بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات، روند بازشماری در بیست و چهار استان افغانستان پایان یافته و در سه استان ادامه دارد، اما ستاد‌های انتخاباتی مانع بازشماری آرای انتخابات در هفت استان این کشور شده اند.

قرار بود نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۷ مهر اعلام شود، اما تاکنون دو بار به تعویق افتاده است. انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۶ مهر برگزار شد و کمتر از دو میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند.

تعویق اعلام نتایج انتخابات سبب نگرانی چهره‌های سیاسی و نهاد‌های ناظر شده و آگاهان نسبت به بحرانی شدن انتخابات هشدار داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار

جابر جهان بین اظهار کرد: تمامی عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی و نظارت و عوامل انتظامی برای برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده هستند و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

او افزود: زمان تبلیغات نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات صبح روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود نامزد‌های راه یافته به دور دوم و هواداران آنها ضمن رعایت قانون، اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند.

انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان به علت کسب نشدن حدنصاب ۲۰ درصد آرا از سوی هیچ کدام از رقبای حاضر، به دور دوم کشیده شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رای و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

در دور اول انتخابات در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در این حوزه انتخابیه، ۲۱ نامزد رقابت داشتند و ۱۲۵ هزار و ۱۲۸ رای از مردم این حوزه اخذ شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • تدارک ۲۷۰ شعبه اخذ رأی در اردبیل برای مرحله دوم انتخابات
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود