Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مهدی غیناقی در پنل تخصصی «بانک‌ها، پرداختی‌ها و اپراتورها؛ رقابت یا شراکت» که در جریان برگزاری پنجمین رویداد تراکنش ایران (ITE ۲۰۱۹) تدارک دیده شده بود، با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل اپراتورهای تلفن همراه در زمینه ارائه تمامی خدمات دیجیتال، از ضرورت همکاری بانک‌ها با اپراتورها برای تحول اکوسیستم بانکی و پرداخت دیجیتال گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره همراه اول با بیان اینکه اکنون در اپراتور اول تلفن همراه کشور ۸۷ میلیون مشترک رجیستر شده داریم، اظهار کرد: همراه اول در میان ۱۰۰۳ اپراتور فعال در عرصه بین‌المللی، رتبه ۱۷ را از منظر میزان مشترک دارد و همچنین به عنوان نخستین اپراتور ارتباطی کشور، توانسته است پوشش ۱۰۰ درصدی ارتباطات را برای ایران عزیز فراهم آورد.

وی ادامه داد: با عنایت به سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی که از سال ۱۳۹۳ روی توسعه موبایل باند پهن انجام دادیم که عملا قسمتی از توسعه «شبکه ملی اطلاعات» بود، به عنوان نخستین اپراتور ارتباطی توانستیم پوشش ۱۰۰ درصدی موبایل باند پهن را برای شهرهای کشور به ارمغان آوریم؛ حاصل چنین کاری فعالیت نزدیک به ۴۰ میلیون اسمارت فون در شبکه ماست.

غیناقی با اشاره به ظرفیت دیتای مصرفی ۱۳۱۴ پتابایت در سال ۱۳۹۷ توسط مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران، اذعان کرد: انتظار داریم این ظرفیت برای سال جاری به ۲۰۰۰ پتابایت برسد.

وی همچنین با تأکید بر سرمایه‌گذاری ۴۳۰۰ میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری با هدف توسعه شاهراه‌های ارتباطی کشور که در شرایط سخت تحریمی صورت گرفت، بیان کرد: برای نخستین بار تکنولوژی نسل ۴.۵ ارتباطی را به کشور آوردیم که انصافا کار بزرگی بود و در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان به این سطح از تکنولوژی دسترسی ندارند، اما ما توانستیم همپای کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران اشاره‌ای به برنامه استراتژی پنج ساله دوم همراه اول که از شهریور سال گذشته با رویکرد «تحول دیجیتال» آغاز شده است، داشت و اظهار کرد: تمرکز ما در این برنامه راهبردی روی سه حوزه Core، Near Core و Beyond Core است که در سومین لایه به دنبال سرمایه‌گذاری در فرصت‌های دیجیتال هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهم از اقداماتی که در حوزه Beyond Core و مرتبط با امور بانکی انجام شده است بگویم، چند سالی می‌شود مجموعه مستقلی را آماده کرده‌ایم اما مذاکرات‌مان با بانک مرکزی و بانک‌های مختلف راه به جایی نبرده است.

غیناقی با انتقاد نسبت به قابل فهم نشدن «تحول دیجیتال» یادآور شد: متأسفانه با وجود اینکه درباره این عبارت بسیار سخن گفته می‌شود اما فهم آن پیدا نشده است؛ تحول دیجیتال به منزله این نیست که تنها کانال‌هایمان را دیجیتالی کنیم.

این عضو هیئت مدیره همراه اول افزود: ما در همراه اول کار خوبی کردیم و مدل «بلوغ دیجیتالی» یا Digital maturity را به صورت علمی توسعه دادیم و اکنون در حال استفاده از آن هستیم زیرا معتقدیم که باید به این مفهوم، چند بعدی نگاه شود.

وی تصریح کرد: تحقق تحول دیجیتال در گرو یکسری نیازمندی‌هاست؛ به عنوان مثال نمی‌توان برای تحول دیجیتال به شکل سیلویی عمل کرد زیرا این مفهوم در ابعاد ملی است و از این منظر تمامی صنایع باید پای کار حاضر باشند؛ نباید اینگونه باشد فرضا اپراتورهای ارتباطی برنامه تحول دیجیتال خود را داشته باشند و بانک‌ها نیز برنامه مختص خود را و این دو صنعت از برنامه‌های یکدیگر بی‌خبر باشند.

غیناقی خاطر نشان کرد: باید بدانیم که در تکنولوژی نسل پنجم ارتباطی، دیگر فقط بحث تلکام مطرح نیست و پای پیوند تمامی صنایع در میان است؛ طبیعتا پیوند بین صنایع یکی از الزامات تحقق تحول دیجیتال است، در غیر این صورت تمامی طرفین متضرر می‌شوند؛ از این منظر وقتی برخی می‌گویند اپراتورها یا بانک‌ها تهدید برای یکدیگر به حساب می‌آیند، باید گفت به هیچ عنوان اینگونه نیست.

عضو هیئت مدیره همراه اول تأکید اسناد بالادستی بر «تحول دیجیتال» را یکی دیگر از عوامل شفاف ساز استراتژی برنامه تحول دانست و خاطرنشان کرد: اکوسیستم‌های مشترک بین بخش‌های مختلف در آینده و پیوند رگولاتوری‌های بخش مختلف صنعت نیز از دیگر نیازمندی‌های تحقق برنامه تحول دیجیتال است.

وی افزود: تعیین تکلیف تکنولوژی نیز از جمله موارد مهمی است که باید توجه شود و اینگونه نباشد که فرضا در مواجهه با پدیده ارز دیجیتال، هنوز تکلیف ماینرها مشخص نباشد؛ رگولیشن (مقررات‌گذاری) باید زودتر از فرصت‌های بازار باشد و در این راستا باید از استراتژی‌های پسیو (غیرفعال) فاصله بگیریم.

مباحثی همچون امنیت، آموزش، تغییر DNA پرسنل و پیوند مشترک صنایع با هدف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها از جمله عوامل دیگری بود که غیناقی از آن‌ها به عنوان الزامات تحقق تحول دیجیتال نام برد.

برچسب‌ها مهدی غیناقی برنامه تحول دیجیتال بلوغ دیجیتالی شرکت ارتباطات سیار ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برنامه تحول دیجیتال شرکت ارتباطات سیار ایران برنامه تحول دیجیتال شرکت ارتباطات سیار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود

معاون اول رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیسی: آموزش و پرورش مسئله اول کشور استمخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

وی با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چراکه این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مخبر در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه درخصوص بازماندگان از تحصیل، گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

وی آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چراکه هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

مخبر همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعی بسیار پراهمیت به‌شمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش‌آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از 6 پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هرچه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی