Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:06:45 GMT

هشت هزارتن جو برای تامین علوفه دام عشایر تهیه شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۳۷۶۰

هشت هزارتن جو برای تامین علوفه دام عشایر تهیه شد

مراد خادم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح برون‌سپاری تهیه علوفه عشایر با همکاری تعاونی‌ها و اتحادیه عشایر استان درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ شرکت تعاونی و یک اتحادیه عشایر در استان سمنان طرح تامین علوفه دام عشایر در فصل سرد سال را امسال برعهده خواهند داشت.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: برای تامین علوفه دام عشایر این اداره کل به اتحادیه و تعاونی‌های متقاضی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادم اضافه کرد: این تسهیلات در قالب بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد بانکی چهاردرصد به اتحادیه و تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون شرکت تعاونی عشایری شاهرود برای دریافت تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به منظور تامین علوفه عشایر به بانک عامل معرفی شد.

خادم ادامه داد: باتوجه به بارش برف و فقر مراتع در فصل سرد سال طرح تامین علوفه برای عشایر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: پنج نوع کنسانتره در کارخانه درجزین استان سمنان ویژه دام در حال تولید است که با راه‌اندازی دوباره این کارخانه در سال گذشته ، استان در تولید خوراک دام به طور تقریبی خودکفا شده است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری سمنان دام و طيور سازمان امور عشایر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سمنان دام و طيور سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایری سمنان دام و طيور سازمان امور عشایر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

رییس سازمان امور عشایر ایران، میزان خسارت بارندگی‌ و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال ‌جاری تا کنون را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز کرد: بیشترین خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی افزود: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر ۵۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری بیان کرد: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فارس/ تلف شدن 50 راس دام سبک بر اثر رعد و برق سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور