Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@04:28:56 GMT

نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی ۸۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۳۷۶۳

به گزارش ایلنا، عباس معمارنژاد گفت: نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی، ۸۰ درصد است ضمن اینکه ۱۸ درصد از سپرده‌های بانکی، سپرده قانونی بانکی نزد بانک مرکزی است. معاون بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد با اقتصاددانان جوان افزود: از آنجایی که پول بانک‌ها که به بانک مرکزی داده می‌شود برنمی گردد تا صرف تسهیلات دهی شود، نظام بانکی همیشه در اعطای تسهیلات، مقصر شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به طور متوسط، نرخ موثر تسهیلات حدود ۱۴ درصد است که با توجه به نرخ متوسط ۱۸ درصدی برای سپرده ها، عموم بانک‌ها زیان ده می‌شوند؛ از اینرو باید قیمت تمام شده را با مواردی از جمله اصلاح سود بانکی، کاهش داد.

معمارنژاد همچنین گفت: دولت ۳۸۰ شرکت دارد که مدیریت بیش از ۵۰ درصد آن، دولتی است ضمن اینکه در مواردی دولت ناگزیر از شرکت داری است؛ بنابراین اقتصاددانان جوان اگر ایده‌ای درباره نحوه اداره شرکت‌های دولتی یا بنگاه داری نوین توسط دولت دارند ارائه کنند تا از این ایده‌ها استفاده کنیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی پول دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم