Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه یکی از مشکلات این روزهای تئاتر تخصیص پیدا نکردن بودجه است، از بررسی راهکارهایی برای حمایت از گروه‌های نمایشی که در یک هفته اخیر اجرا داشته و با توجه به شرایط خاص پبش آمده آسیب دیده‌اند، خبر داد.

شهرام کرمی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اینکه آیا با توجه به ضرری که به بسیاری از گروه‌های تئاتری به دلیل قطع اینترنت وارد شده اداره کل هنرهای نمایشی همانند سینما، برنامه‌ای برای جبران یا کاهش این خسارت دارد یا خیر؟ بیان کرد: از همان هفته قبل که قطع اینترنت باعث ریزش مخاطبان سالن‌های تئاتری شد چند جلسه‌ را تشکیل دادیم تا برای لطمه نخوردن و حمایت از گروه‌های تئاتری شرایط را ارزیابی کنیم چون متاسفانه فروش در تئاتر متکی بر سامانه‌های اینترنتی است و مدت‌هاست که سالن‌های تئاتر به شکل قدیم گیشه ندارند و قطع یا اختلال اینترنت باعث بروز مشکل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا از سالن‌های تحت پوشش اداره کل هنرهای نمایشی خواستیم تا جای ممکن برای تمدید اجراها یا آغاز اجراهای تازه تجدیدنظر شود ولی به دلیل اینکه زمان‌بندی اجراها از قبل مشخص است و گروه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند انجام چنین کاری خیلی دشوار شده و حتی سالن‌های خصوصی هم در این باره چالش دارند.

او افزود: علاوه براین وضعیت اعتباری ما هم طوری نیست که به طور مستقیم از گروه‌ها حمایت کنیم به همین دلیل به دنبال راهکارهایی هستیم تا برای حمایت از این گروه‌ها اقدام کنیم و وقتی به نتیجه برسیم اطلاع رسانی می‌کنیم. 

او همچنین درباره قیمت بلیت نمایش «فرانکشتاین» در سالن اصلی تئاتر شهر که نسبت به دیگر اجراهای این سالن افزایش یافته و اینکه آیا حمایتی قرار نیست از گروه بشود تا مخاطب بلیت گران‌تری نخرد؟ توضیح داد: این سالن مشمول هیچ حمایتی نمی‌شود و آثار آنجا کامل براساس گیشه اجرا می‌روند، مگر اینکه کارهای مناسبتی و سفارش خود ما باشد. این رویه سال‌هاست دنبال می‌شود و یک سهمی هم از گیشه نمایش متعلق به انجمن هنرهای نمایشی است. با این حال ما از ابتدای سال گفته بودیم که بلیت تئاتر در این سالن دولتی نباید بیشتر شود در حالی که گروه می‌خواست بیشتر هم باشد ولی سقفی تعیین و مقرر شده تخفیف هم قائل شوند که خیلی کمتر از آنچه تعیین شده امکان خرید برای مخاطبان ایجاد شود البته کف فروش در تئاتر شهر همان 40 هزار تومان است. 

کرمی در ادامه با اشاره به وضعیت سخت بودجه‌ تئاتر که هر گونه حمایت را سخت‌تر می‌کند، گفت: ما متاسفانه بابت یکسری رویدادها مثل جشنواره تئاتر آیینی و سنتی، جشنواره تئاتر کودک همدان، جشنواره تئاتر فتح خرمشهر تعهداتی داریم که هنوز پرداخت نشده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره جشنواره تئاتر فتح خرمشهر که چندی قبل برگزار شد بیان کرد: انتظار داشتیم تعهداتی را استان برعهده بگیرد که این اتفاق نیفتاد و اداره کل هنرهای نمایشی مجبور شد این مسئولیت را بپذیرد. البته ما هر سال برای جشنواره فتح خرمشهر کمک می‌کردیم ولی امسال این کمک دو سه برابر شد چون می‌خواستیم این جشنواره را در راستای سیاست‌های خودمان تبدیل به یک جشنواره ملی کنیم و وظیفه خود می‌دانستیم که از آن حمایت کنیم و به همین دلیل چند برابر بیشتر از سقف تعیین شده کمک کردیم.

او در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد با توجه به نیتی که در اداره کل داشته و کمکی که علیرغم وظیفه‌ای که بر دوش مدیران استان خوزستان بوده به این جشنواره کرده، چندان نتیجه مثبت هم نگرفته است، تاکید کرد:‌ نه خوشبختانه جشنواره تئاتر فتح بسیار خوب برگزار شد و اتفاق خوبی در تئاتر دفاع مقدس بود و ما حمایت می‌کنیم که سال آینده هم به همین خوبی برگزار شود.  

شهرام کرمی در پایان درباره وضعیت بودجه تئاتر هم گفت: هنوز موفق نشده‌ایم بیشتر از 20 درصد اعتبارات را جذب کنیم و از ابتدای امسال هم به هیچ کدام از گروه‌های نمایشی نتوانسته‌ایم کمک هزینه پرداخت کنیم. این رقم کمک هزینه هم حدود همان چهار میلیارد تومان تعهد سال قبل است ولی الان در اداره کل هنرهای نمایشی در بخش اعتبارات دچار چالش شده‌ایم که امیدواریم وزارت فرهنگ توجه ویژه‌ای به این حوزه کند، چون تئاتر بر خلاف سایر هنرها به شدت نیازمند توجه و حمایت دولتی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر شهرام کرمی پول تئاتر قطع اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی