Web Analytics Made Easy - Statcounter

 چگونگی تأمین هزینه‌های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان و نحوه هزینه‌کرد آن در قالب پرونده‌ای با عنوان «معمّای پول و پارلمان» در خبرگزاری تسنیم پیگیری می‌شود.

اخبار سیاسی- در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفت‌وگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در 4 سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

 محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت: بنده شاهد هستم که برخی از کاندیدا‌ها در استان کرمان از پول کثیف و پول‌های هنگفتی که منبع آن مشخص نیست برای ورود به انتخابات هزینه می‌کنند.

وی افزود: اینکه قوانین ما به گونه‌ای تدوین شده که پول در انتخابات تاثیر جدی دارد، حتما این قانون اشکال دارد و لازم است این قانون اصلاح شود به گونه ای که پول در انتخابات سرنوشت ساز نباشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: باید علم، درایت، پاک دستی، بصیرت و تجربه ملاک انتخاب کاندیدا‌ها از سوی مردم باشد نه اینکه فردی تنها با یک مدرک تحصیلی کاندید شود و نظارت جدی هم بر نحوه هزینه کرد‌ها وجود نداشته باشد و فردی با به پشتوانه این پول‌ها به مجلس راه یابد.

زاهدی با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات خلا قانونی در زمینه جلوگیری از هزینه کرد‌های سرسام‌آور در انتخابات وجود دارد، ادامه داد: لازم است دستگاه های نظارتی به این مسئله ورود کنند و با آن برخورد کنند؛  اما متاسفانه در حوزه نظارت و اجرا ضعیف عمل می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: کاندیدایی که با پول کثیف وارد مجلس می‌شود راهی جزء پیگیری فساد و رانت ندارد  که این مسئله شرایط کشور و نگاه جامعه به نماینده و مجلس را بدتر می‌کند.

زاهدی اظهار داشت: استفاده از پول‌های باد آورده و کثیف فضای انتخابات را آلوده و شبهه‌ناک می‌کند بنابراین لازم است تا دستگاه‌های نظارتی، امنیت و قوه قضائیه هزینه کردهای میلیاردی برخی از کاندیدا‌ها را بررسی و زیر ذره‌بین خود قرار دهند تا منشا این پول‌ها مشخص شود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: منابع مالی پول نمایندگان مجلس شورای تبلیغات حقوق مجلس شورای اسلامی استان کرمان انتخابات مجلس کاندیداها زاهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان

 مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان چهارشنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور معاون امور مجلس رئيس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس دانشگاه شهید باهنر و ساير مسئولان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: افراد در برقراری ارتباط با دیگران یا اثرگذار و یا متاثر هستند و معلم باید موثر باشد. 

وی با اشاره به اینکه علم معلم موجب تأثیرگذاری وی می‌شود، بیان داشت: استاد باید از دارایی‌‌هایش در کنار دانایی‌‌هایش استفاده کند. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان هم با گرامیداشت روز معلم، گفت: هر شغل و هر حرفه‌ای که داشته باشیم، همه ما مدیون معلمین خود هستیم. 

وی بیان داشت: همه ما در محضر اساتید و معلمان کسب علم کرده‌ایم و برخی دانشجویان خود هم اکنون از اساتید برتر هستند؛ بنابراین هیچ لذتی بالاتر از کسب علم و دانش نیست. 

 در این مراسم از ۴۳ تن از اساتید سرآمد آموزشی استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور،  استاندار کرمان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت