Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:26:47 GMT

صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۴۳۶۳

صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده است

با وجود قطعی اینترنت در یک هفته گذشته، صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده و همچنان در جریان بوده است.

به گزارش ایسنا، اینترنت از روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان‌ماه) به تدریج درحال اتصال است. قطعی آن در یک هفته گذشته به گفته رییس جامعه تورگردانان ایران سبب قطع ارتباط با آژانس‌ها و توریست‌های خارجی شد، آن هم درست در فصل سفر گردشگران خارجی به ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مجتبی کریمی ـ رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ـ به این خبرگزاری اعلام کرد که «در این مدت، صدور روادید الکترونیکی در جریان بوده و متوقف نشده است.»

ثبت و صدور روادید ایران برای اتباع خارجی از طریق سامانه e_visa.mfa.ir امکان‌پذیر است. این سامانه تقریبا از دو سال پیش راه‌اندازی شده و از آن پس اتباع خارجی می‌توانند بدون مراجعه به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌های ایران و یا حتی آژانس‌های توریستی برای دریافت روادید ایران، مستقیم اقدام کنند.

هزینه و اعتبار روادید الکترونیکی مشابه روادید معمول ایران است که به شکل سنتی صادر می‌شد. اینک با صدور روادید الکترونیکی، برچسب‌های ویزا از روی گذرنامه حذف شده و حتی مُهر ورود و خروج ایران نیز دیگر ثبت نمی‌شود.

این روادید تقریبا در ۱۱۰ نقطه از جمله در فرودگاه‌های بین‌المللی داخل کشور و همچنین نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر می‌شود. طبق توضیح وزارت خارجه ایران، «سامانه روادید الکترونیکی ایران قادر به ارائه انواع روادیدهای تعریف‌شده توسط دولت جمهوری اسلامی است. هرچند به دلیل برخی ملاحظات و روابط سیاسی، ارائه برخی از انواع روادید برای شهروندان بعضی از کشورها صرفا از طریق نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری امکان‌پذیر است.» کانادا، انگلیس و آمریکا از جمله کشورهای مورد اشاره وزارت خارجه است.

همچنین با توجه به قوانین بین‌المللی و توافق‌های بینابین، امکان ورود به ایران برای تبعه برخی از کشورها «بدون دریافت روادید» امکان‌پذیر است. اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر، مالزی و چین شامل قوانین لغو روادید با ایران شده‌اند و اتباع این کشورها می‌توانند در مبادی ورودی با توجه به قوانین و شرایط تعیین‌شده، مجوز ورود به ایران را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري رواديد روادید الکترونیکی اينترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه به این افراد ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس دهقان‌شیری افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

پاسخ صریح وزارت کشور به فضاسازی ها درباره اتباع افغان | امکان پذیرش افغانستانی ها در کشور وجود ندارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، پلمب خواهند شد.

کد خبر 847893 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم اتباع خارجی مسکن اجاره افغانستان

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • کارگران رکن تولید هستند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی