Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توچه به تدابیر اتخاذ شده هم اکنون در تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و همچنین زنجیره تولید کشور هیچگونه مشکلی نداریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزارت صمت امسال حول ۷ محور و ۳۴ برنامه از جمله تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه فناوری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، برنامه های خود را با جدیت دنبال می کند و انتظار می رود روسای استان در راستای تحقق اهداف این برنامه گام های موثرتری از پیش بردارند.

وی ادامه داد: برنامه های محوری وزارت صمت محدود به سالجاری نیست و به عنوان راهبرد اساسی این وزارتخانه تداوم خواهد داشت و امسال به نوعی آغاز یک حرکت بزرگ در همه این بخش هاست.

رحمانی خاطر نشان کرد: همه استان ها باید این برنامه ها را اولویت کاری خود قرار دهند و حتی ظرفیت های بالقوه سایر مسئولان و تشکل های بخش خصوصی را در این موارد فعال سازند.

وی تصریح کرد: نهضت ساخت داخل یکی از موارد بسیار مهمی است که امسال در صدر برنامه قرار دارد و مراتب اجرای آن به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی اعلام می شود و به طور اخص مورد تاکید ویژه رهبری عزیز است که حتماً اثرگذاری بالایی در آینده صنعت کشورمان و خودکفایی آن خواهد داشت.

وزیر صمت با اشاره برنامه های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور، گفت: خوشبختانه رویکرد موجود مورد رضایت مسئولان امر است که حتما باید با همین جدیت و دقت بالا ادامه یابد و نباید اجازه داده شود برخی افراد از شرایط موجود سواستفاده کند.

رحمانی افزود: با توچه به تدابیر اتخاذ شده هم اکنون در تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و همچنین زنجیره تولید کشور هیچگونه مشکلی نداریم.

وی با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسه امروز صبح ستاد تنظیم بازار کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: طبق گزارشات موجود قیمت ها در عموم کالاها دارای ثبات قیمت هستند و نگرانی بیشتر ما بابت جو روانی بازار بوده که با افزایش حجم بازرسی ها این مشکل نیز تا حدود بسیاری رفع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص ۱۰۰ قلم کالای ضروری مورد مصرف مردم فقط ۱۶ قلم با افزایش حدود ۵ درصد مواجه شده است که هماهنگی های لازم با تعزیرات حکومتی جهت برخورد جدی و خارج از نوبت در این موارد انجام شده است.

رحمانی تاکید کرد: در بحث کنترل بازار باید اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش در سراسر کشور پیشگام شوند و حتما روسای استان ها در خصوص زنجیره تولید به ویژه در مورد ۱۰۰ قلم کالای ضروری با حساسیت و جدیت ویژه ای ورود کنند.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تفویض اختیارات به استان ها گفت: این مهم، سیاست کلی ما در راستای ارتقای فضای کسب و کار و بهبود شرایط موجود است و علاوه بر اقدامات قبلی، در یک هفته آینده تعدادی دیگر از تفویضات نهایی شده و به استان ها ابلاغ خواهد شد و این اطمینان را به استان ها می دهم که در هر موردی که منع قانونی وجود نداشته باشد حتماً تفویض انجام می شود.

رحمانی با اشاره به موضوع ابلاغ دستورالعمل اجرایی استخراج ارز دیجیتال از سوی وزارت صمت، افزود: با توجه به مصوبه دولت در حال حاضر صرفاً استخراج این ارز ها مجاز است و قابل داد و ستد در داخل کشور نیست.

وی یادآور شد: یکی از موارد مورد تاکید وزارت صمت برای واحدهای صنعتی، انتقال حساب های مالی شان به استان های محل استقرار آن هاست که در ابلاغیه لازم در این مورد موضوع جذب نیروی بومی و تامین و تدارکات از منطقه مرتبط نیز مورد توجه بوده است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: رسالت اصلی امروز تمامی مدیران ستادی و استانی این وزارتخانه کنترل دقیق بازار و تامین حداکثری حقوق مردم است و جا دارد در این راستا از تلاش های ارزشمند همه بازرسان سازمان های صمت در سطح استان ها تقدیر و تشکر کنم که در انجام وطیفه خطیر خود به هیچ عنوان کوتاهی نمی کنند.

رحمانی در تصریح کرد: از همه مسئولان وزارت صمت و سازمان های استانی نیز انتظار دارم برای رصد دقیق بازار به طور مستمر و میدانی از سطح بازار در کشور بازدید کنند و برای تامین حقوق مردم بیش از پیش، گام بردارند.

بیشتر بخوانید: باید ظرفیت های صادراتی کشورهای حاشیه خزر فعال شود/ گیلان می تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود / می توانیم شهرک تخصصی بسته بندی در گیلان ایجاد کنیم بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی «رامشار»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش صنعت صنعت معدن و تجارت کالاهای اساسی وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود