Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار یک ویدیو از پشت صحنه برنامه‌ای با حضور مهناز افشار، ابی، آرش و یک بازیگر و مجری ایرانی‌-آمریکایی در فضای مجازی، این پرسش را پیش آورد که آیا یکی ستاره‌های زن سینما ایران در پایان مسیر حضور در فضای رسمی سینمای ایران قرار داد؟ «پرسشی» که برخی متولیان امر با اما و اگرهایی در فضای غیررسمی به آن پاسخ دادند و در مجموع تاکید کردند هنوز فضا برای بازگشت این بازیگر فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ ویدیویی از پشت صحنه ضبط برنامه ایرانز گات تلنت که در شبکه ماهواره‌ای ام بی سی پرشیا  از زیر شبکه‌های هولدینگ رسانه‌ای mbc قرار است پخش شود، منتشر شده که نشان می‌دهد مهناز افشار بازیگر تئاتر و سینمای ایران در میان داوران این مسابقه حضور دارد اما اشخاصی که کنار مهناز افشار حضور دارند، ماجرا را جنجالی کرده است. پیش از نام اشخاص دیگری از جمله گلشیفته فراهانی نیز برای این مسابقه مطرح بود اما حالا مهناز افشار به عنوان بازیگر در این جمع حضور یافته است.

در این برنامه که در سوئد در حال ضبط است، در کنار مهناز افشار، ابراهیم حامدی مشهور به ابی، آرش لَبّاف معروف به آرش، نازنین نور از مجریان و بازیگران ایرانی و آمریکا داوران این مسابقه هستند. تصاویر نشان می‌دهد مهناز افشار به عنوان داور با حجاب در این برنامه حضور یافته که باعث شده به باور ناظران هنوز امکان جدی برای بازگشت این سینماگر به فضای رسمی سینما فراهم باشد.

پس از انتشار این ویدیو از برنامه استعدادیابی، شماری از متولیان امر امروز در گفت‌و‌گوهای غیررسمی با «تابناک» تاکید کردند مسیر بازگشت خانم مهناز افشار به فعالیت حرفه‌ای در ایران هنوز فراهم است اما پاسخ نهایی را موکول به زمانی پس از تماشای این برنامه کردند. آنها تاکید کردند رویه این بازیگر سینما می‌تواند شرایط را به نقطه غیرقابل بازگشت برساند اما هنوز شرایط برای بازگشت فراهم است.

مهناز افشار در یک سال اخیر و پس از انتشار برخی توییت‌ها با حواشی مواجه شد و در همین راستا چندی پیش از آلمان گفت: «پیشنهادهای زیادی در سینما و تئاتر داشتم. آماده بودم که برگردم چون اینجا هم مشغول درس خواندن هستم. به هر حال این اولین سفر طولانی من نیست. اما از دوستانی که صاحبان این فیلم‌ها بودند شنیدم که من در ایران ممنوع‌الفعالیت هستم. راستش خودم هم نمی‌دانم چقدر این خبر درست است. به من اعلام نشده است. سینما بخشی از زندگی من است. قطعا اگر با فیلم، فیلمنامه و تیمی که دوست دارم مواجه شوم، کار خواهم کرد.»

او این بخش از موضع‌گیری‌اش را چند بار توییت کرد و بر دریافت پاسخ پرسش خود تاکید کرد که با پاسخی همراه نشد و مسئولان سینمایی در قبال آن سکوت کرد. به نظر نمی‌رسد تا زمانی که این بازیگر به ایران بازنگردد نمی‌توان پاسخ قطعی نیز به این پرسش داد و هرچه دوره عدم حضورش در ایران طولانی‌تر شود و حواشی تازه‌ای شکل بگیرد، وضعیت برای تداوم فعالیت حرفه‌ای پیچیده‌تر خواهد شد.

ام‌بی‌سی پرشیا که مدتی تعطیل شده بود و اکنون مجدداً با تزریق سرمایه بیشتر در حال تولید یک مجموعه برنامه است، متعلق به ولید بن ابراهیم الابراهیم است که در طرح ضدفساد بن سلمان دستگیر شده بود و بنابر گزارش‌هایی در باج‌گیری که در جریان این دستگیری‌ها صورت پذیرفت، مالک این شبکه 60 درصد از سهم آن را به خاندان سلطنتی واگذار کرد. برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این شبکه در حال تولید مجموعه‌ای از تولیدات سرگرمی به سبک شبکه منوتو با بودجه بیشتر است و این برنامه نیز در همین راستا تولید شده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی سلیم موذن زاده اردبیلی پالرمو اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی مهناز افشار ابی آرش قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی سلیم موذن زاده اردبیلی پالرمو اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، چهاردهمین دوره جوایز سالانه جشنواره بین‌المللی فیلم پکن (BJIFF) برندگان خود را شناخت.

این دوره جشنواره که هیات داوران بین‌المللی ۷ نفره آن به ریاست امیر کوستوریتسا، کارگردان صربستانی برگزار شد، جایزه بهترین فیلم خود را به «طلا یا گند» ساخته فی لانگ از چین اهدا کردند. این جایزه با حضور کوستوریتسا و توسط ژانگ ییمو و جیانگ ون، ۲ کارگردان برجسته چینی، به برنده اهدا شد.

«طلا یا گند» داستان مرد جوانی را دنبال می‌کند که با از دست دادن همه چیزش به زادگاهش بازمی‌گردد و با حمایت خانواده و دوستان رویای خود را برای ساختن فیلمی دنبال می‌کند. در حالی که لحن فیلم سبک و شوخ است، «طلا یا گند» با مشکلات سنگینی مانند مرگ و شکست مواجه می‌شود. جیا هوانگ، فیلمنامه نویس و فی لانگ، کارگردان فیلم که از زمان همکاری در فیلم «پسر نیمکت» در سال ۲۰۱۷ با هم کار کرده‌اند، با این فیلم دومین فیلم بلند خود را تجربه کرده‌اند.

جایزه بهترین کارگردانی به کاران تجپال از هند برای فیلم «دزدیده شده» تعلق گرفت که درباره اپیدمی کنونی دزدی کودکان هند است و آن را با عناصر دراماتیکی مانند تعقیب و گریز هیجان‌انگیز و تعلیق ترکیب می‌کند. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی یک فیلم بلند توسط این کارگردان است و وی در آن فیلمبرداری روی دست، صحنه‌های پر تعلیق شبانه و فضاهای پیچیده برای ایجاد حس شدید تنش را به کار برده است. فیلم «دزدیده شده» همچنین برای بازی میا مایلزر عنوان بهترین بازیگر زن و نیز جایزه فیلمبرداری جشنواره را دریافت کرد.

فن وی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم چینی «غریبه‌ها وقتی ملاقات می‌کنیم» و «ایست و برو» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه را از آن خود کردند.

جوآن چن، بازیگر چینی آمریکایی که برای بازی در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی «آخرین امپراتور» و «تویین پیکس» شناخته می‌شود، به عنوان مهمان افتخاری در این مراسم حضور داشت و از آنجا که روز اختتامیه با تولد ۶۳ سالگی چن یکی شد، فیلم کوتاه ویژه‌ای با عنوان «جاودانه شیائو هوآ، بهترین جوان» برای بزرگداشت او دربرگیرنده مجموعه‌ای از کلیپ‌های نقش‌های شناخته‌شده او، تهیه شده بود.

در پایان این مراسم، چن کایگه کارگردان، که بیشتر با فیلم «خدانگه‌دار محبوب من» شناخته می‌شود، جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. کارگردانان، شاعران، بازیگران، آهنگسازان و سایر افراد مشهوری که کایگه با آنها دوستی نزدیک و روابط کاری داشت هم زمان روی صحنه ظاهر شدند. دن لی، بازیگری که در فیلم «خدانگه دار محبوب من» در نقش پسر مدرسه‌ای بازی کرد و بیش از ۳۰ سال بود که با کایگه ملاقات نکرده بود، از جمله این افراد بود.

دیگر اعضای هیات داوران بین‌المللی برای اهدای جایزه تیانتان در جشنواره بین‌المللی فیلم پکن امسال شامل دیوید وایت طراح صدای فیلم استرالیایی، جسیکا هاسنر کارگردان اتریشی، کارلوس سالدانا نویسنده، تهیه کننده و کارگردان برزیلی و بازیگران چینی فی شیانگ، ژو ییلونگ و ما لی بودند.

فهرست کامل برندگان چنین است:

بهترین فیلم: «طلا یا گند»، چین

بهترین کارگردان: کاران تجپال، هند «دزدیده شده»

بهترین بازیگر مرد: فن وی، چین برای «غریبه‌ها وقتی می‌بینیم»

بهترین بازیگر زن: میا مایلزر، هند برای «دزدیده شده»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: یاری ویرمن، فنلاند برای «مرگ مشکلی برای زنده‌ها است»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: هونگ یو، چین برای «طلا یا گند»

بهترین مشارکت هنری: «همه شب های طولانی» ژاپن

بهترین فیلمنامه: هوانگ جیا، چین برای «طلا یا گند»

بهترین فیلمبرداری: ایشان قوش، هند برای «دزدیده شده»

بهترین موسیقی: مارکو بیسکارینی، فنلاند برای «مرگ مشکلی برای زنده‌ها است»

کد خبر 6092755

دیگر خبرها

  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!