Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴ هزار قلاده سگ صاحب‌دار جهت پیشگیری از بروز بیماری هاری در استان علیه این بیماری واکسینه شده اند.

"دکتر امید جمشیدی" با اعلام این خبر افزود: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس بوده و معمولا با گازگرفتگی از حیوان مبتلا به حیوان دیگر و یا انسان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی استان به صورت رایگان در طول سال نسبت به واکسیناسیون علیه بیماری هاری اقدام می کند، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴ هزار و ۲۵۹  قلاده سگ اهلی صاحب دار علیه بیماری هاری واکسینه شده اند که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد افزایش عملکرد داشته ایم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمام حیوانات خونگرم پستاندار چه وحشی و چه اهلی اعم از گوشتخوار، علفخوار و جوندگان به این بیماری حساس هستند و اصلی‌ترین راه سرایت بیماری از طریق گزش (گاز گرفتن) به وسیله حیوانات است.

جمشیدی به مهمترین علایم بیماری هاری در حیوانات اشاره و تصریح کرد: ترس از آب و نور، ریزش بزاق، حالت‌های تهاجمی در حیوان و انجام حرکات نامتعارف از جمله علایم بارز بیماری هاری در حیوانات به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد وی با بیان اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون می باشد، بیان کرد: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دامپزشكي كهگيلويه و بويراحمد سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است