Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:21:54 GMT

کشف شبکه گسترده پولشویی در گلستان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۵۱۶۳

کشف شبکه گسترده پولشویی در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای یک شبکه گسترده پولشویی در گلستان خبر داد.

هادی هاشمیان گفت: اعضای این باند ۹ نفرند و در قالب یک شبکه گسترده در استان های گلستان، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می کردند که با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد پرونده های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می دادند و سپس همین وام های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری می کردند و میلیاردها تومان سود می گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هاشمیان، ۳۰۰ نفر ذیل این شبکه فعالیت می کردند که ۹ سرشاخه اصلی آن دستگیر شده اند و احتمال افزایش تعداد دستگیری ها وجود دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای پولشویی این افراد، ارزش گذاری غیرواقعی واحدهای تولیدی و فروش آن به موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیاردها تومان به جیب می زدند.

به گفته وی، بخشی از اقدامات پولشویی این افراد در قالب ۴۰ شرکت خدماتی و تولیدی انجام می شد.

هاشمیان افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد این افراد حدود هزار میلیارد تومان پولشویی کرده اند که البته با ادامه تحقیقات و حسابرسی ها، احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: ۹ عضو این باند که سه نفرشان سرشاخه هستند همگی دستگیر شده اند و هم اکنون در زندان هستند که احتمال افزایش تعداد متهمان پرونده وجود دارد.

هادی هاشمیان افزود: تا کنون از این افراد ۳۰۰ سند مربوط به ماشین های سنگین به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به این که متهمان این پرونده اموال خود را به نام دیگران سند می زدند و از آنان وکالتنامه و اقرارنامه می گرفتند گفت: با تلاش های انجام شده علاوه بر این خودروها تا کنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا و صدها ملک مسکونی، تجاری و کشاورزی و سهام در داخل و خارج کشور از این افراد کشف و شناسایی شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متهمان این پرونده ممنوع الخروج و ممنوع المعامله هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی هادی هاشمیان پولشویی تهران سمنان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، امروز چهارشنبه شماری از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند.

در جریان این تعرض صهیونیست ها اقدام به برگزاری مناسک تحریک آمیز تلمودی در قبله اول مسلمانان جهان کردند. همچنین یکی از شهرک نشینان در اقدامی تحریک آمیز برای برانگیختن احساسات مسلمانان، پرچم اسرائیل را با خود حمل می کرد.

در روزهای اخیر گروه های مختلف فلسطینی درباره پیامدهای تعرضات گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی هشدار داده و از فلسطینیان نیز خواسته اند با حضور گسترده در این مکان مقدس اسلامی با اقدامات شهرک نشینان به ویژه در زمینه آوردن قربانی به صحن مسجدالاقصی در ایام اعیاد یهودی مقابله کنند.

کد خبر 6094052 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • تصاویری از حریق گسترده در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • واکاوی گرایش‌های ضداسرائیلی «نسل z» در آمریکا
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا