Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، عناصری از گروهک‌های داعش و القاعده با نظارت عربستان سعودی در حال ایجاد اردوگاه‌های آموزشی جدید در مناطقی از جنوب یمن هستند.

اخبار بین‌الملل- بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن افزود، ۷۵ نفر از خارجی‌های وابسته به القاعده و داعش وارد تعدادی از شهرهای دو استان «شبوه» و «ابین» در جنوب یمن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت‌خانه تأکید کرد: سعودی در راستای استقرار مجدد گروهک‌های تکفیری در ابین و شبوه کار می‌کند با این هدف که از آنها علیه معارضانش استفاده کند.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن افزود، اردوگاهی آموزشی در شهر «جعار» (در استان ابین) شامل عناصر یمنی و سعودی برای آموزش و اسکان عناصر تکفیری است.

 توافق ریاض میان دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب که هر کدام به ترتیب منافع دولت سعودی و امارات را در جنوب یمن پیش می‌برند، چهاردهم آبانماه در شهر ریاض امضا شد.

پیش از این گروه‌های مختلف جنوب یمن هم ضمن اعلام مخالفت با توافق «ریاض» میان عربستان و امارات برای تقسیم قدرت در جنوب، درباره پیامدهای آن برای ائتلاف سعودی هشدار دادند.  آنها این توافق را مقدمه‌چینی عربستان و امارات برای تقسیم یمن توصیف کردند.

در حال حاضر، مناطق تحت تسلط دولت مستعفی مورد حمایت ریاض در جنوب یمن و برخی قسمت‌های شرق و غرب است و انصارالله بیشتر بر مناطق شمالی از جمله صنعا تسلط دارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن القاعده عربستان سعودی وزارت کشور عربستان القاعده یمن داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟