Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم واریز یارانه برخی نیازمندان و کارگران، اختلال در سامانه #۶۳۶۹* و عدم پرداخت یارانه برخی اعضای خانوارهای زیر ۵ نفره ابهامات واریز یارانه معیشتی طرح سهمیه بندی بنزین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اجرای طرح مدیریت سوخت و افزایش قیمت بنزین، دولت طرح حمایت معیشتی از خانواده‌ها را در دهک‌های پایین در دستور کار خود قرار داد و بر این اساس قرار شد که کمک‌های نقدی را برای این خانواده‌ها در نظر بگیرد، بر همین اساس قرار شد طی سه مرحله برای 60 میلیون ایرانی یارانه کمک معیشتی واریز شود که بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه در هر مرحله برای 20 میلیون نفر واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، نخستین مرحله از کمک معیشتی 28 آبان به حساب 20 میلیون نفر واریز شد، دومین مرحله نیز 30 آبان به حساب 20 میلیون نفر دیگر واریز شد و مرحله سوم  کمک معیشتی هم شب گذشته به حساب 20 میلیون نفر دیگر واریز شد.   طبق گفته مسئولان دولت، روستاییان و عشایر، مستمری‌بگیران، ‌مددجویان کمیته امداد،‌ کارگران، معلمان، مددجویان بهزیستی، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، اقشار کم‌درآمد و بازنشستگان مشمول طرح دولت می‌شوند که 18 میلیون خانوار را در بر می‌گیرد.   بنابر اعلام دولت، میزان یارانه معیشتی برای خانوارهای یک‌نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای دونفره 103 هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره 138 هزار تومان،‌ خانوارهای چهارنفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج‌نفره و بیشتر 205 هزار تومان  بود. خانوارهایی که مشمول یارانه نقدی هستند نیاز نیست اقدامی در جهت ارائه شماره حساب بانکی انجام دهند و همان حساب مربوط به یارانه نقدی مبنای واریز قرار می‌گیرد.   اما نکته مهم و قابل توجه این است که با پایان واریزها، مشخص شد بخش زیادی از کارگران و اقشار کم درآمد مشمول این طرح نشدند و کمک نقدی در طرح حمایت معیشتی از خانواده ها را  دریافت نکرده اند. تماس های بی شمار درباره علت پرداخت نشدن بسته حمایتی این احتمال را پیش می آورد که در طرح دولت باز هم کارگران اعم از رانندگان تاکسی، حداقل بگیران وزارت کار، کارگران ساختمانی  و اقشار کم درآمد و بازنشستگان در طرح دولت جامانده باشند.    گزارش های میدانی حاکی از آن است که بسته حمایتی و معیشتی دولت برای همه افرادی هم که واریز شده است به درستی و دقیق نبوده است، به طور مثال در گزارش های میدانی عده ای از افرادی که یارانه دریافت می کنند بیان کردند، میزان یارانه معیشتی برای یک خانواده 4نفره به میزان 3نفر و برای یک خانواده 3نفره به میزان 2نفر واریز شده است.   کارگران و اقشار کم درآمد که در تأمین مایحتاج زندگی خود با مشکل مواجه هستند و همواره عقب ماندگی مزدی بین حقوق و درآمدشان هست، بار دیگر فشار مضاعفی را در تأمین هزینه های خود خواهند داشت.    حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به اینکه پس از اتمام واریز یارانه ها، سامانه #6369* طی اطلاعیه‌ای رسمی آغازبه‌کار خواهد کرد، اظهار کرد: افرادی که فکر می‌کنند مشمول این طرح هستند اما وجهی برای آنها واریز نشده، می‌توانند پس از ثبت کد ملی از طریق #6369* در سامانه اینترنتی که آدرس آن اعلام خواهد شد درخواست خود را در قالب 200 کلمه ثبت کنند.   وی ادامه داد: برای افرادی که درخواست می‌دهند آزمون وسع انجام خواهد شد و چنانچه شرایط لازم برای دریافت طرح حمایت معیشتی را داشته باشند به آنها اعلام می‌شود. حق افراد درخواست‌دهنده از زمان آغاز طرح محفوظ و وجه طرح کمک معیشتی این افراد از آغاز طرح واریز می‌شود.   حال در حالی صرفاً حدود یک ساعت از آغاز ثبت‌نام جاماندگان در سامانه اعلامی دولت برای دریافت یارانه حمایت معیشتی‌ می‌گذرد، این سامانه دچار اختلال شده و مقاضیان با شماره‌گیری کد دستوری #6369* با پیام "اشکال در اتصال یا کد MMI نامعتبر" مواجه می‌شوند.   منبع: تسنیم   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید