Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، از اجرای طرح محله محور کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۳۵ محله شهری و روستایی این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا امیر بینایی در نشستی با مسوولان انجمن‌های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: انجمن‌های فرهنگی هنری می‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم افزایش نشاط اجتماعی در جامعه، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، افزایش مشارکت اجتماعی و نیز افزایش امید اجتماعی در جامعه را از اهداف و سیاست های این دفتر بیان کرد و خواستار همکاری انجمن های فرهنگی هنری با این دفتر برای تحقق این اهداف شد.

بینایی با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه این دفتر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است ادامه داد: امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اجرای برنامه‌های مختلف، مسوولان دفتر به دنبال تحقق این مهم هستند تا حس نا امیدی را از مردم بگیرند و روحیه امید را در جامعه تقویت کنند.

وی با اشاره رسالت‌های پیامبر اکرم (ص) و تاکید ایشان بر مکارم اخلاقی، بر لزوم توسعه و نشر سیره نبوی تامید و تصریح کرد: متاسفانه جامعه دچار یک بداخلاقی مزمن در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی شده و یک عارضه جدی در حوزه اخلاق شده است.

بینایی با تاکید بر اینکه برای بهتر شدن حال جامعه از همه گروه‌ها و انجمن ها استمداد می‌طلبیم خاطرنشان کرد: تا مردم با مشارکت در حوزه‌های مختلف حضور جدی پیدا نکنند به جائی نخواهیم رسید.

وی گفت: باید تلاش کنیم شاخص آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در جامعه کاهش یابد. امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از انجمن‌ها و فعالان فرهنگی هنری درخواست دارد در این مسیر این دفتر کمک و همراهی نمایید.

مدیرکل دفتر امور اجتماهی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به اجرای طرح محله محور این دفتر افزود: این طرح در ۳۵ محله شهری و روستایی استان سمنان با هدف تامین حداقل‌های آنان در حال اجراست.

وی با اشاره به لزوم شناسایی استعدادها و بهره‌گیری از آنها تاکید کرد: انجمن های فرهنگی هنری از جمله خوشنویسی می توانند در شناسایی و جذب استعدادها در این محله کمک نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی در ذات فعالیت های فرهنگی هنری وجود دارد گفت: خروجی برنامه‌های فرهنگی هنری کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی هنری در جامعه علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی را در ذات خود دارد.

وی هدف از این نشست را هم اندیشی بین حوزه های فرهنگ و هنر با مدیریت اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان یک مرجع اداری و سیاست گذار بیان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات مالی و درآمدی کشور، بررسی راهکارهای مناسب برای عبور از این مشکلات از دیگر اهداف این نشست است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و توانمندی انجمن‌های فرهنگی هنری این استان، این توان برای همکاری بیشتر بین انجمن‌ها و دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری وجود دارد و باید از این ظرفیت به نحو احسن همراه با همکاری بیشتر دفتر با انجمن ها استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آسيب هاي اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا