Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تقارن ۴۰ سالگی بسیج با صدور بیانیه گام دوم رهبری گفت که این بیانیه رسالت بسیج را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

غلامرضا سلیمانی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس اظهار کرد: نسخه حضور مردمی فرزندان ملت در میدان‌های نبرد در یمن، عراق و فلسطین هم تبدیل به بسیج شده و شاهد باروری این شجره طیبه الهی در کشورهای دیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر گاه ضرورت ملی بوده بسیج توانسته نسخه بی بدیل عمل راهبردی را سرلوحه کار خود قرار دهد و وارد میدان شود. واکسیناسیون فلج اطفال در دهه ۸۰ از نمونه‌های این کار است. اگر ما توانستیم فلج اطفال را در کشور ریشه کن کنیم در سایه همین امر صورت می‌گیرد.

سلیمانی ادامه داد: تقارن ۴۰ سالگی بسیج با بیانیه گام دوم رهبری رسالت بسیج را وارد مرحله جدیدی از حیات انقلاب کرد. آنچه در کانون توجه بسیج است تحول و ایجاد رویکردهای نو در برنامه‌های بسیج در سراسر کشور و فعال کردن همه رده‌های بسیج در روستاها و مناطق عشایری است.

سلیمانی با بیان اینکه بسیج دارای ۱۹۰ هزار رده، ۶۰ هزار واحد دانش آموزی و ۴۰ هزار کانون قشری و حوزه‌های مقاومت خواهر و برادر است، یادآور شد: بسیج توانسته در اقتصاد مقاومتی هم نقش آفرینی کند. سال گذشته مصادف با چهلمین سالگرد انقلاب ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین ۱۲ هزار صندوق قرض‌الحسنه در مساجد توسط مردم تاسیس شده که تا پایان سال به ۲۰ هزار صندوق افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش آفرینی بسیج در سیل فروردین گذشته خاطرنشان کرد: ۶۱۰۰ گروه جهادی در این حوادث وارد میدان شدند و توانستند بیش از ۲۰ هزار خانه را از گل و لای پاکسازی کنند و در ادامه انجام امداد رسانی ۶۵۰۰ واحد مسکونی را تعمیر و تکمیل کنند و در اختیار خانوارهای آسیب دیده بگذارند. علاوه بر این ۳۵۰۰ واحد احداثی در دستور کار قرار گرفته که در حال تکمیل است و ان‌شاءلله در اختیار خانواده‌ها و مالکان خانه‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل اطلس جهادی برای جهادگران یادآور شد: گروه‌های جهادی پزشکی که آمار بالایی هم در کشور دارند توانستند در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت‌هایی انجام دهند. بسیج می‌تواند پرچم دار اقتصاد مقاومتی، تحقق منویات رهبری و نماد دفاع و امنیت مردمی باشد. در همین راستا در حال آماده سازی ۵۰۰ گروه امدادی هستیم. چرا که معتقدیم دفاع مردمی و امدادرسانی مردمی تنها در قالب پرچم داری بسیج تجلی می‌یابد. در حوادث اخیر هم اگر نیاز بیشتری پیدا می‌کردیم که از بسیج استفاده شود این آمادگی در زمینه پشتیبانی، تجهیز و آموزش وجود داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تعامل و هم افزایی با مجلس، دستگاه‌های دولتی و نهادهای مسئول را از اولویت‌های سازمان بسیج عنوان و خاطرنشان کرد: در بعد کاهش آسیب‌های اجتماعی توافق‌نامه‌ای با وزارت کشور رد و بدل کردیم و به عنوان الگو برای اولین بار اردوگاه‌های بازپروری معتادان متجاهر خیابانی را داشتیم.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه بسیج آمادگی دارد با استناد به بیانیه گام دوم هر گونه نقش آفرینی که نظام از بسیج مطالبه می‌کند را انجام دهد، افزود: از حمایت مجلس کمال تشکر را داریم. مجاهدت شما برای بسیج با نیت الهی انجام می‌شود و پشتیبانی شما برای تقویت مسیر شجره طیبه بسیج امری قیمتی است که امیدواریم در استمرار رسالت بسیج از پشتیبانی مجلس کمال بهره را ببریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از استماع این گزارش ضمن تبریک هفته بسیج از سلیمانی به خاطر ارائه این گزارش قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور، از آماده باش در مناطق درگیر مداخلات جوی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین ظفری گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، تا پایان روز جمعه‬ فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است، به همین دلیل استان‌هایی که متاثر از این سامانه هستند از سمت سازمان مدیریت بحران کشور اعلام آماده‌باش شده است. این مخاطره رگبار شدید رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و تگرگ را به همراه خواهد داشت.

ظفری ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳ سامانه بارشی‬ استان های کرمان، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهکلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به استان‌های مجاور این استان‌ها هشدارها داده شده و آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی‌هایی از طریق استانداری و از سمت صداوسیما به مردم داده شده است.

وی افزود: در روز جمعه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه غربی سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. وسعت گسترده ای از کشور متاثر این سامانه خواهد بود و به همین دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر و همچنین احتمال سیلاب در مسیر وردخانه‌ها وجود دارد.

ظفری گفت: در ارتفاعات رخداد ساعقه و تگرگ را شاهد خواهیم بود. متاسفاهنه این ساعقه می تواند خیلی خطرناک باشد، از این رو به افرادی که در ارتفاعات حضور دارند خصوصاً عشایر هشدار می‌دهیم که دقت‌های لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مناطقی که باد شدید وجود دارد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوها و همچنین در حمل و نقل نیز امکان اختلال وجود خواهد داشت. در مناطقی که گردوغبار مواجه هستیم تدابیر لازم هم از سمت سازمان ها و دستگاه ها دیده شده است.

ظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه آمادگی دستگاه‌ها و ستادها وجود دارد، مردم نیز احتیاط را در سفرهای بین شهری رعایت کنند و در مناطقی که رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند توقف نداشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات در این چند روز خودداری شود. چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع نیز با احتیاط لازم صورت گیرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است