Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@00:09:04 GMT

جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۶۰۲۵

جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران اجرا می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری و سند تحول کانون های مساجد، جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران در حال اجرا است.

حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز (یکشنبه 3 آذر) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سند تحول کانون های مساجد،جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران در حال برگزاری است و 57 نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان رابطین سامانه فهما به ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: یک کانون فرهنگی و هنری بسیار فعال، (شنبه 26 بهمن) همزمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در یکی از استان های کشور به عنوان پایتخت فهما، تعیین می شود. 

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: اطلاع رسانی اخبار و آگهی از کانون، کتاب وکتابخوانی، ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون، ثبت طرح فرهنگی یک کانون، ایده های نوین و خلاقیت نوآورانه، رویدادها و مناسبت ها از جمله فعالیت های بخش سامانه بچه های مساجد به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: ثبت هر یک از فعالیت های مورد انتظار، موجب ارتقای امتیاز کانون و رتبه بندی می شود و بر اساس شاخص های اعلام شده، می تواند به عنوان کانون برتر و  پایتخت فرهنگی و هنری فهما، انتخاب شود.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: آیتم های متعدد و فراوانی جهت انتخاب شدن به عنوان پایتخت فهما در نظر گرفته شده که بستری جهت رقابت سالم، تقویت تعامل کانون ها و ایجاد فضای منسجم و هماهنگی در فعالیت کانون ها می شود.

 

وی گفت: در طرح پایتخت فرهنگی و هنری فهما، کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایران، رتبه بندی می شوند که فهما، عنوان اختصاری پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: حمایت از فعالیت های کانونی بر اساس نظام فهما با توجه به ارزیابی های دقیق سیستمی و میدانی است و هر کانونی که فعالیت و تراکنش سیستمی بیشتری را داشته باشد از حمایت های بیشتری، برخوردار می شود.

 

وی بیان کرد: سامانه فرهنگی هنری مساجد با عنوان فهما جهت رصد فعالیت های کانون های مساجد استان ها، طراحی و راه اندازی شد و رابطین فهما باید نسبت به وظایف خطیر خود، آگاهی کامل داشته باشند که نیاز به آموزش دقیق آنها برای رسیدن به این مهم، ضرورت دارد و خود نیز باید پیگیر مستمر باشند.

 

حجت الاسلام علیخانی یادآور شد: یکهزار و 162 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران، تأسیس شده اند که در حال حاضر، آموزش رابطین فهما در برخی کانون های مساجد، صورت گرفته و مابقی در حال اجرا است.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مساجد بسیج سهمیه بندی بنزین راهپیمایی اردبیل اغتشاشات اخیر در کشور سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما بیانیه گام دوم انقلاب ولادت حضرت فاطمه زهرا س منویات مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات