Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، بنابر اعلام کمیته ارزیابی جایزه جهانی شهرهای هوشمند (WSCA) برنامه تهران هوشمند به همراه شهرهای بریستول (انگلیس)، کوریتیبا (برزیل)، مونته‌ویدئو (اروگوئه)، سئول (کره) و استکهلم (سوئد) در میان برگزیدگان این جایزه جهانی بود و دکتر محمد فرجود مدیرعامل سازمان به‌عنوان نماینده شهرداری تهران این جایزه را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه جهانی شهرهای هوشمند ۲۰۱۹ در شش بخش جایزه شهرها (City Award) جایزه ایده نوآورانه، تحول دیجیتالی، محیط شهری، جابجایی، حکمروایی و مالی و شهرهای فراگیر و اشتراکی طرح‌ریزی شده است. بخش City Award با محوریت راهبردهای مبتنی بر پروژه‌ها، اقدامات ابتکاری و سیاست‌های عملیاتی شهروند محور در حوزه شهر هوشمند طرح ریزی شده است.

بنابر اعلام برگزار کنندگان WSCA در سال جاری، بیش از ۴۵۰ شرکت کننده از ۵۴ کشور مختلف دنیا، برنامه‌ها، پروژه‌ها، دستاوردها، ایده‌ها و راهبردهای مختلف خود در حوزه توسعه شهرهای هوشمند پایدار را ثبت و مورد سنجش کمیته ارزیابی WSCA قرار دادند.

گفتنی است جایزه جهانی شهر هوشمند، یکی از برنامه‌های اصلی همایش و نمایشگاه بین‌المللی Smart City Expo است که در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ نوامبر (۲۸ تا ۳۰ آبان ماه) در شهر بارسلونا برگزار شد. این رویداد سالانه، برای اولین مرتبه در سال ۲۰۱۱ و با هدف بررسی میزان تأثیر طرح‌های هوشمند در ایجاد شهرهایی پویا و پایدار برگزار شد.

همچنین بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده از کنگره جهانی شهر هوشمند ۲۰۱۹ بازدید کرده‌اند و بیش از ۴۰۰ سخنران در محورهای مختلف از ۷۰۰ شهر و ۱۴۰ کشور دنیا که در این کنگره حضور داشته‌اند به سخنرانی و تبادل اطلاعات پرداختند.

شایان ذکر است تهران هوشمند بر اساس چشم‌انداز ترسیم شده در این برنامه، شهری است پایدار برای همه با سطح کیفیت زندگی روز افزون بر مبنای توسعه مشارکت‌های شهروندی، عمومی و خصوصی، جایی برای زندگی سلامت و شاد، با رفت و آمد روان و برخوردار از زیرساخت‌های یکپارچه، مدیریت شهری کارآمد و اقتصادی پویا.

تحول دیجیتالی شهرداری تهران، شهروند هوشمند و خدمات دیجیتالی، تهران نوآور، توسعه خدمات ایمنی و انرژی و محیط هوشمند و مدیریت هوشمند سفرهای درون شهری از سرفصل‌های اصلی برنامه تهران هوشمند محسوب می‌شود.

برچسب‌ها تهران محمد فرجود شهر هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران شهر هوشمند تهران شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس

 سردار احمد نورعلی روز دوشنبه در دیدار با محسن مزجی رییس حراست کل سازمان ورزش و جوانان ضمن تقدیر از همکاری وزارت ورزش و جوانان با پلیس در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهار کرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هر گونه تنش بر روی سکو‌ها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را جهت دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکو‌های ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است، افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده و از طرفی کیفیت کار پلیس را نیز ارتقا بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در ادامه اضافه کرد: به روز رسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

سردار نورعلی صبر و بردباری نیرو‌های پلیس و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه‌ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: قهرمانان واقعی در همه عرصه‌ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم، زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

براساس این گزارش، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات تیپ ویژه تهران بزرگ در برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌های استان؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروزه برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم‌های ورزشی سراسر کشور را شاهدیم و امنیت این ورزشگاه‌ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور هستیم.

محسن مزجی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه‌های کشور تشکر کرد و اظهار کرد: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید