Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 600 سازمان مردم نهاد در استان و توانمندی این سازمان ها در گسترش مشارکت اجتماعی گفت: سازمانهای مردم نهاد ظرفیتی مناسب برای گسترش فرهنگ اهدای عضو هستند و می توانند در زمینه فرهنگسازی به انجمن اهدای عضو ایرانیان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید هادی طباطبایی در دومین دوره آموزش جامع کشوری فراهم آوری اعضاء به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به ویژگی های مشارکت جویانه مردم استان در فعالیتهای اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته مردم آذربایجان غربی در مباحث مشارکت اجتماعی جزو استان های کشور به شمار می روند.

وی افزود: مردم استان در فعالیتهای خیرخواهانه و عضویت در انجمن های خیریه بیشترین مشارکت و همراهی را دارند و این امر بیانگر ظرفیت بالای این مردم در گسترش فعالیتهای انسان دوستانه ای چون اهدای عضو است.

طباطبایی با تاکید بر نقش رسانه ملی و شبکه های اجتماعی در گسترش فرهنگ اهدای عضو، نقش آفرینی فرهنگ سازی چهره به چهره از طریق اقدامات داوطلبانه را از دیگر بسترهای گسترش فرهنگ اهدای عضو برشمرد و افزود: سازمان مردم نهاد انجمن اهدای عضو ایرانیان می تواند با تقویت فعالیتهای داوطلبی نسبت به گسترش این فرهنگ اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، طباطبایی ادامه داد: آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از اساتید برجسته پزشکی از جایگاه ویژه ای در پیوند کلیه برخوردار است و می طلبد با فعالیتهای آگاهسازی به همت رسانه ها،سازمانهای مردم نهاد و فعالیتهای داوطلبانه نسبت به گسترش فرهنگ اهدای عضو اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی