Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:30:52 GMT

همزیستی مسجد و معبد در «اوتارپرادش» هند

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۶۸۹۶

همزیستی مسجد و معبد در «اوتارپرادش» هند

علی‌رغم تنش‌های همیشگی مذهبی میان هندوها و مسلمانان، می‌توان نمونه‌هایی از هارمونی و شکیبایی را در نقاطی از هند همچون وزیرگنج «اوتارپرادش» مشاهده کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «outlookindia»، با وجود تنش های همیشگی مذهبی میان هندوها و مسلمانان که حکم اخیر دادگاه عالی در مورد مسجد «بابری» به آن دامن زد اما هنوز هم می توان نمونه هایی از هارمونی و شکیبایی را بین پیروان اسلام و مکتب هندو در نقاطی از هند مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تلفیق مسجد و معبد در «وزیرگنج» هند نمونه ای از این شکیبایی و هارمونی است.

 

در حالی که مردم هند سال ها است شاهد بحث ها و کشمکش ها در مورد معبد «رام جانمباهومی» و مسجد «بابری» در آیودیا هستند، وزیرگنج «اوتارپرادش» به عنوان نمونه ای از شکیبایی اجتماعی میان هندوها و مسلمانان، خودنمایی می کند.

 

زمانی که زنگ های معبد «Goureshvarnath Shankarji » به صدا در می آید، اذان مسجد تمام می شود و به همین ترتیب، هنگام اذان که می رسد، زنگ های این معبد متوقف می شوند.

 

این رسم چندین دهه است که در وزیرگنج وجود دارد و تا کنون هیچ گونه بحث و کشمکشی در این زمینه میان مسلمانان و هندوها وجود نداشته است.

 

«محمد علی صدیقی» که مدیریت مسجد را بر عهده دارد، در این باره می گوید: وجود مسجد در مقابل معبد مشخصه ای از هماهنگی جمعی در وزیرگنج است.

 

وی افزود: چنین هماهنگی منحصر میان افراد دو جامعه به ندرت دیده می شود.

 

صدیقی همچنین گفت: برای ما برادری حرف اول را می زند . شیوه زندگی مردم در اینجا می تواند الگویی برای مسلمانان و هندوها در دیگر نقاط هند باشد.

 

به گفته مسئول مسجد وزیرگنج، نظم و هارمونی که در اینجا وجود دارد فقط به خاطر این است که مردم به دین و ارزش های هم احترام می گذارند.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته بسیج نماز جمعه مسجد راهپیمایی سهمیه بندی بنزین مسجد مساجد بسیج گرانی بنزین هندوها معبد مسلمانان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • عکس| داوود کیم به قولش عمل کرد/ خواننده کره‌ای تمام پولش را خرج مسجد کرد
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی