Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور آموزش گروه های موثر و اقشار مختلف مردم و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری را از مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز برشمرد و اظهار کرد: به دنبال اقامه نماز در جامعه هستیم و نه فقط نماز خواندن؛ باید هر کسی که در هر جایی مسئولیتی دارد علاوه بر اینکه خودش نماز می خواند بتواند آن را تبلیغ و ترویج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به به نقل از دیار آفتاب؛ محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در چهارمین اجلاسیه استاتی نماز در استان مرکزی گفت: اجلاس امسال در کشور با عنوان نماز و مدرسه برگزار می شود.

مظفر افزود: فراخوانی را صادر کردیم و از صاحب نظران خواستیم تا ایده ها و نظریاتی که در حوزه رونق نماز در مدارس دارند را ارائه دهند که در این راستا ۱۱ هزار اثر به ستاد اقامه نماز ارسال شده است که می توانند به رونق نماز در مدارس کمک کنند.

وی آموزش مدرسین و مبلغین تخصصی نماز را یکی از اصلی ترین برنامه های ستاد اقامه نماز دانست و عنوان کرد: دو هزار نفر از روحانیون و علما از آموزش های چندین ساعته برخوردار شدند تا بتوانند مهارت های دعوت به نماز را در جامعه یاد بدهند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز بیان کرد: بیش از ده هزار نفر از مربیان و مدیران مهدهای کودک را در جهت بیان نماز به زبان کودکان آموزش دادیم. همچنین ۲۰ هزار نفر از مدیران مدارس را در این راستا آموزش دادیم.

وی آموزش گروه های موثر و اقشار مختلف مردم و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری را از مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز برشمرد و اظهار کرد: به دنبال اقامه نماز در جامعه هستیم و نه فقط نماز خواندن؛ باید هر کسی که در هر جایی مسئولیتی دارد علاوه بر اینکه خودش نماز می خواند بتواند آن را تبلیغ و ترویج کند.

مظفر در خصوص جزییات اجلاسیه نماز گفت: امسال اجلاسیه کشوری در استان گلستان و ۱۰۰ اجلاسیه استانی و شهرستانی و ۷۵۰ اجلاسیه دانش آموزی نماز برگزار خواهد شد.

وی به پژوهشی در حوزه نماز در بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر پژوهش ها بیش از اینکه تارک الصلاه داشته باشیم تضییع نماز در جامعه داریم که عدم توجه به نماز اول وقت و تلفظ نماز نمونه ای از آن است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن بیان اینکه ۵۰ در صد نماز گزاران به قرائت نماز توجه نمی کنند، عنوان کرد: تشویق، آموزش و الگو بودن مروجین بهترین راه ها برای ترغیب به سمت نماز است.

وی بر اساس پژوهش های انجام شده گفت: نداشتن آگاهی از برکات نماز، کاهلی و تنبلی و رفتار نامطلوب برخی از نمازگزاران بیشترین علل عدم نماز خواندن افراد است. همچنین آرامش روانی و قرب الهی بیشترین انگیزه برای نمازخواندن است.

مظفر ترساندن از عذاب و جهنم را کم اثر ترین راه برای ترغیب به نماز دانست و خاطر نشان کرد: مادر، پدر و معلم بهترین افراد برای تشویق دانش آموزان به سمت نماز هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود