Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: منطقی این بود که مسئولین قبل از اجرای طرح افزایش قیمت سوخت، مکرر با مردم صحبت می‌کردند و از تأثیرات آن برای مردم می‌گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بدون شک دولت می‌توانست در زمینه -به قول خودش اصلاح قیمت سوخت- خیلی بهتر از این عمل کند و بدون اینکه اینچنین هزینه هنگفتی را بر کشور و مردم تحمیل کند، این طرح را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر مشکل اصلی در جریان افزایش قیمت بنزین نفس افزایش قیمت نبود، بلکه مسئله مهم و جنجال‌برانگیز نحوه اجرای این طرح توسط دولت بود.

دولت روحانی در شرایط به صورت ناگهانی قیمت بنزین را افزایش داد و آن را سهمیه‌بندی کرد که قبل از آن شخص روحانی علیه دو نرخی بودن بنزین موضع سرسخت گرفته و اقدام به حذف طرح بنزین سهمیه‌ای کرده بود، در حالی که اگر آن طرح حذف نشده بود امروز با این مشکلات مواجه نبودیم. افزون بر این دولت می‌توانست برای افزایش قیمت سوخت از سال‌ها قبل و به صورت مرحله‌ای اقدام کند که در آن صورت به مردم هم فشار زیادی وارد نمی‌شد.

دولت باید قبل از اجرای طرح با مردم صحبت می‌کرد

اما نکته مهم‌تر نوع برخورد دولت با مردم در جریان افزایش قیمت سوخت بود، مسئولان دولت نه تنها حاضر نشدند با مردم در این باره سخن بگویند و به اقناع افکار عمومی بپردازند بلکه در اقدامی عجیب و مضحک به طور ناگهانی به افزایش قیمت دست زدند و این در حالی است که ساعاتی قبل از اجرای این طرح یکی از مسئولان دولت اجرای آن را تکذیب می‌کرد.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در همین رابطه گفت: در زمان و نحوه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بی‌تدبیری رخ داد، این در حالی است که اگر مسئولین به درستی و به موقع با مردم صحبت می‌کردند خیلی از این اتفاقات را هم شاهد نبودیم.

اکبر غفوری افزود: این اتفاق در شرایطی افتاد که افکار عمومی را برای اجرای آن آماده نکرده بودند این در حالی است که منطقی این بود که مسئولین قبل از اجرای طرح مکرر با مردم صحبت می‌کردند و از تأثیرات آن برای مردم می‌گفتند.

وی اظهار داشت: مطلب دیگر این است که دولت مسیر درست را برای اجرای این طرح طی نکرد؛ حق مطلب این بود که ابتدا طرح در مجلس مطرح و نظرات نمایندگان گرفته و با تأیید آن‌ها این طرح اجرا می‌شد.

مردم به عملکرد دولت معترضند

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه مردم به عملکرد دولت و بی‌توجهی مسئولین دولت به مطالبات‌شان معترض هستند، یادآور شد: اعتراض مردم صرفا به قیمت سوخت نیست، آن‌ها به عملکرد و ناکارآمدی‌های دولت معترض هستند، اعتراض مردم به وعده‌هایی است که رئیس‌جمهور و دولت‌مردان طی این چند سال داده‌اند اما به هیچ‌کدام عمل نکردند.

غفوری با بیان اینکه مدیریت اجرایی کشور بر عهده دولت است، بیان کرد: موضوعاتی مانند سهمیه‌بندی بنزین و موارد مشابه همه بر عهده دولت است و دولت است که تصمیم‌گیر اصلی است لذا اینکه کسانی برای فرار از مسئولیت تلاش می‌کنند این اقدام را به نهادهای دیگر نسبت دهند، مضحک و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد تمام می‌شود.

به عنوان مثال قیمت ۱۰ لیتر بنزین با هزینه حمل حدود ۶۹ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌ها بر حسب میزان سفارش تا حدودی کمتر می‌شود و برای ۱۰۰ لیتر بنزین به ۳۴۹ هزار تومان می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجاست که به چه صورت قیمت بنزین برای سفارش آنلاین تعیین می‌شود.

منبع: روزگار خودرو

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!