Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت یمن گزارشی از نتیجه ۵ سال محاصره یمن و تجاوز ائتلاف سعودی به آن و تاثیر این مسئله بر کودکان این کشور را اعلام کرد.

در این گزارش آمده است: در پی ۵ سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور، ۵ میلیون کودک دچار سوءتغذیه هستند و در هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل سوءتغذیه جان خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ماجده الخطیب، مدیر بیمارستان السبعین یمن تاکید کرد که ۴۲۹ نوزاد به دلیل نبود امکانات پزشکی در بخش مراقبت‌های ویژه جان باختند و ۳۲۵۴ کودک به دلیل نبود دارو و دستگاه‌های آزمایشگاهی و تجهیزات درمانی ناشی از محاصره عربستان جان خود را طی این سال‌ها از دست دادند.

همچنین رئیس این بیمارستان اعلام کرد که این مرکز بار‌ها از سوی جنگنده‌های ائتلاف گلوله باران شده و علاوه بر ساختمان، شماری از تجهیزات آن از جمله دستگاه تنفس مصنوعی ویژه نوزادان زیر یک ماه از بین رفته و خسارات بسیاری به بار آمده که با وجود جنگ و محاصره قابل جبران نیستند.

در گزارش وزارت بهداشت یمن آمده که در آستانه روز جهانی کودک گورستان‌های یمن لبریز از کودکان و نوزادانی شده که قربانی جنگ هستند و بیمارستان‌ها مملو از کودکان مجروح و بیماری است که از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

همچنین بر اثر نبود خدمات درمانی در یمن حدود ۲ میلیون کودک یمنی به وبا مبتلا شدند که نزدیک به ۴ هزار کودک مبتلا جان باختند.

 

 

منبع:خبرگزاری المسیره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودک یمنی سوتغذیه تجهیزات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، منابع خبری یمنی اعلام کردند که در نتیجه حملات ساعات گذشته ارتش عربستان به مناطق مرزی این کشور، ۱۰ نفر از شهروندان یمنی زخمی شده‌اند.

امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است. خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

کد خبر 849500 منبع: مهر برچسب‌ها عربستان یمن توپخانه

دیگر خبرها

  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد