Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: سنگ بنای جهاد و انقلاب در کشور گذاشته شده است که نمونه آن را می توان در اقدامات مانگار و مؤثر شهدای هسته ای یافت.

دکتر عظیم خدایاری یکشنبه ۳ آذرماه در همایش نخبگان علمی بسیجی شهرستان ملایر به میزبانی دانشگاه آزاد ملایر، با بیان اینکه مشابه این جهاد علمی در ملایر رخ داده و  نخبگان این شهرستان استعداد و ایده های فراوانی در حل و فصل مشکلات اقتصادی، صنعتی و پزشکی دارند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر ضرورت علم و پژوهش تأکیدات فراوانی داشتند و از مسئولان و جوانان خواستند تا به این مقوله توجه جدی داشته باشند و آن را به صورت مطالبه عمومی مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۰ سال بیش با تدبیر امام راحل(ره) بسیج در راستای دفع مخاطرات در آن برهه زمانی حساس شکل گرفت، ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی نیز مقام معظم رهبری همواره از جایگاه شاخص بسیج با تمام توان دفاع کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر به نقش آفرینی موفق بسیج در تمام عرصه های انقلاب و نظام اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود آشوب ها، مشکلات و تحریم ها، اقشار مختلف بسیج فتنه ها را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف این همایش شناسایی ایده های علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها تا رسیدن به تولید انبوه و رفع مشکلات کشور است، گفت: امروز کشور نیازمند ایجاد تحول در نظام آموزشی است.

خدایاری با تأکید بر اینکه دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش بروند، تصریح کرد: مراکز آموزش عالی علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش، پژوهش، تعلیم و تربیت، باید در زمینه کارآفرینی و ایجا اشتغال مژثر واقع شوند.

وی گذری هم به سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ۵ آذر ماه سال ۱۳۶۱ زد و همزمان بودن این رخداد با سالروز بسیج مستضعفان را به فال نیک گرفت و با بیان اینکه دانشگاه آزاد در سراسر کشور مهد پرورش افراد فرهیخته و اساتید فراوانی بوده است، یادآور شد: امروز ما به سمت اشتغالزایی و همکاری صنعت و دانشگاه پیش می رویم.

خودکفایی علمی؛ موتور پیشرفت کشور

در ادامه جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه خودکفایی علمی و تکنولوژی، موتور توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: امروز دیگر استعمارگران برای سلطه بر کشورها از توپ و تفنگ استفاده نمی کنند بلکه فقر و عقب افتادگی علمی کشورها مایه سلطه استعمارگران است.

سرهنگ دوم پاسدار علی اصغر فارسی نمونه این امر را در عدم پیشرفت علمی در افغانستان و وابستگی آن به سایر کشورها عنوان و اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته با تلاش شبانه روزی بسیجیان، در تمام عرصه ها ایران اسلامی پیشرفت کرده و اکنون به قدرت علمی منطقه خاورمیانه و یکی از قدرت های برجسته جهان مبدل شده است.

وی با بیان اینکه تحریم ما را دست بسته نکرد بلکه سبب شکوفایی و خودکفایی علمی ایران شد، افزود: پروژه عظیم "ستاره خلیج فارس" نمونه بارز این امر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب اسلامي ايران بسيج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد