Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و سرپرست این پایگاه گفت: شرکت کلاریویت آنالتیکز ( ISI ) هرساله برای معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا ( Highly Cited Researchers ) اقدام می کند، این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم و علوم اجتماعی است که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانسته‌ اند بیشترین تعداد استنادها را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد جواد دهقانی افزود : پژوهشگران بر اساس فعالیتشان در ۲۱ رشته موضوعی انتخاب شده‌ اند، ضمن اینکه پژوهشگرانی که در چند رشته به‌ صورت همزمان ( Cross-Field ) فعالیت می‌کردند نیز در قالب یک‌ رشته جداگانه طبقه‌ بندی‌ شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: برای قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران برتر، تمامی فعالیت‌ های علمی ۱۰ ساله اخیر در سطح بین‌ المللی از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پر استناد، تعداد استناد به مقالات پر استناد مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مسائلی شامل رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خوداستنادی در حد قابل‌ قبول و نیز مقالات باز پس‌گیری شده در انتخاب یک پژوهشگر از فهرست پژوهشگران برتر موثر می‌باشد.

وی گفت : بر این اساس، حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌ عنوان پژوهشگر پراستناد انتخاب‌ شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار هم اکنون دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند.

 این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

برچسب‌ها رشت دانشگاه گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دانشگاه گیلان گیلان رشت دانشگاه گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال

ایسنا/همدان رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد از میزبانی این شهرستان برای اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال خبر داد.

مهدی صمدپناهی در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: از فردا -پنجشنبه ۶ اردیبهشت- شهرستان اسدآباد به مدت دو روز در سالن ورزشی ۱۵۰۰ نفری این شهر میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال با حضور ۵۰ والیبالیست برتر از ۹ استان از جمله همدان، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، مرکزی و کرمانشاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی دو روزه زیرنظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور در اسدآباد برگزار می‌شود، افزود: شهرستان اسدآباد پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در رابطه با رشته ورزشی بستکبال دارد و به طور قطع این اردوها از نقش مؤثری در رشد و توسعه ورزش شهرستان به ویژه در بحث رشته بسکتبال برخوردار خواهد بود.

صمدپناهی با اشاره به اینکه این اردو به عنوان سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰ کشور است، یادآور شد: بسکتبالیست‌های منتخب و برتر این اردو امروز وارد شهرستان شده‌اند و از فردا رقابت این تیم‌ها آغاز می‌شود و تا روز جمعه -هفتم اردیبهشت- ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال