Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش ملکی فر روز  یکشنبه در گردهمایی سه روزه ارایه نیازهای فناورانه حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که  با حضور علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با هدف ارایه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق و محصولات دانش بنیان آن‌ها در حال برگزاری است افزود: در حوزه مرزبانی و قاچاق کالا و ارز لازم است از فناوری‌های نوین استفاده کرد تا نیروی انسانی کمتر به‌ کار گرفته شود، بر این اساس در این گردهمایی، ۱۰۲ شرکت دانش‌بنیان آخرین یافته‌های خود را عرضه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اکنون ۴۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که تامین نیازهای مالی آنها از سوی صندوق صورت می‌گیرد، صندوق خدماتی را شامل تسهیلات، صدور ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی برای این شرکت ها در نظر گرفته است، تسهیلات این صندوق بسیار متنوع است که از آن جمله می‌توان به خدمات لیزینگ اشاره کرد و هر کدام از سازمان‌هایی که بخواهند محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را خریداری کنند می توانند تا سقف ۲۰ درصد قیمت کالا را خودشان پرداخت کنند و ۸۰ درصد باقیمانده را با تسهیلات سه ساله با نرخ ۹ درصد از صندوق نوآوری و شکوفایی بپردازند.

ملکی‌فر حمایت از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی را از دیگر حمایت‌های این صندوق نام برد و یادآور شد: بر این اساس برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این گردهمایی در محورهایی چون حفاظت فیزیکی، کشف و شناسایی، انبارداری هوشمند، آگاهی‌بخشی و آموزش، بازرسی در سطح، پایش مرزها، بهینه‌سازی نظارت بر ترانزیت و کنترل و نظارت مبادی ورودی و خروجی و یکسان‌سازی کدینگ پایه کالاهای وارداتی و تولیدی برگزار می‌شود، این رویداد از امروز یکشنبه، ۳ آذر ماه آغاز شده و تا ۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

ملکی‌فر  گفت: قاچاق پدیده‌ای پیچیده است، لازم است که با استفاده از فناوری‌های نوین به مقابله با این پدیده پرداخت، در دنیا از فناوری‌هایی چون پهپادها استفاده می‌شود تا نیروهای انسانی کمتر در امر مرزبانی به‌کار گرفته شوند، ضمن آنکه این فناوری‌ها دقت مرزبانی را افزایش داده و موجب کاهش هزینه‌ها خواهند شد.

وی یادآور شد:در این گردهمایی ۲۵۱ نفر از ۱۲۰ شرکت و ۵۵ نفر از ۳۰ شرکت غیردانش‌بنیان حضور یافته‌اند،در نمایشگاهی که در جنب این گردهمایی برگزار شده است، ۱۰۲ شرکت دانش‌بنیان توانمندی‌های خود را عرضه کرده‌اند؛ ضمن آنکه هشت صنعت و سازمان مرتبط با حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز حضور دارند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: علاوه بر این گردهمایی تا پایان سال رویدادهای دیگری برگزار می‌شود، در آذر ماه رویداد فناورانه در صنعت گاز، صنایع فرودگاهی، کاشی و سرامیک و فناوری‌های خلاق، در دی ماه رویداد فناورانه صنایع پلیمر، انرژی و محیط زیست و امنیت فناوری، در بهمن ماه رویداد فناورانه صنایع معدنی و زراعی و در اسفند ماه نیز رویداد خدمات مالی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی حوزه دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی حوزه دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی حوزه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم