Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:56:09 GMT

بیداری آشفته انسان محصول نابودی تعادل در علم است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۹۰۹۲

بیداری آشفته انسان محصول نابودی تعادل در علم است

سعیدرضا عاملی امروز - سه شنبه - در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی اظهار داشت: به وجود آمدن جهان موازی عرصه دوتایی ها را فعال کرد و جهان دومی به وجود آمد که با جهان اول که جهان فیزیکی است، فرق دارد.
وی افزود: جهان اول، جغرافیا محور اما جهان دوم، ریاضی وار و رقومی است؛ آن چه که در گذشته جهانِ ذهن بود تبدیل به جهان واقعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نوآوری ها در جهان دوم عرصه بزرگ تری دارند، یادآور شد: به وجود آمدن جهان مجازی، ضرورت دانش یکپارچه را گسترش داده است و علوم انسانی - اسلامی باید به مجموعه حقایق هستی توجه کند.
استاد ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد ما هم در سهم هستی به نگرش اسلامی نیاز داریم و هم در مسیر دادن انسان نیازمند به قواعد الهی هستیم.
عاملی خاطرنشان کرد: محصول علم جدید منجر به آرامش بشر جدید نشد و شرایط آرامی برای انسان امروز فراهم نشده است. استوارت هال گفته است منطق جدید انسان جدید، خواب ناآرام است.
وی افزود: چنین انسانی وقتی در ارتباط با درون خود دچار اختلال می شود ارتباطات بیرونی وی هم مختل می شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علوم انسانی اسلامی دو ساحت دارد، یادآور شد: ساحت اول، هستی شناسی و ساحت دوم این است که بر مبنای شناخت هستی چه مسیری را برای زندگی انتخاب کرده ایم؛ کسانی که مقابل علوم انسانی اسلامی قرار می گیرند استدلال شان این است که چنین علمی فرد را دچار یکجانبه نگری می کند.
وی تاکید کرد: علوم تجربی در بنیان خود، نوعی ابطال پذیری دارد به این معنا که از همان زمانی که به علم آزمون یافته، دست پیدا می کند زیر پایش سست می شود چرا که ابطال پذیر است.
این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به دلیل این ابطال پذیری، مسیر جدیدی به نام شبیه سازی هستی به وجود آمد، به این معنی که در هستی دی ان ای وجود دارد که به علم ناب دست پیدا می کند.
عاملی ادامه داد: به موازات این رویکرد، دانش دیگری به نام دانش یکپارچه دست یافتیم که به نوعی به همان حکمت قدیم خودمان برمی گردد، دانش یکپارچه تأکید می کند که دانش یک پیکره دارد.
وی افزود: در ذیل دانش یکپارچه، رویکرد چند رشته ای و بین رشته ای به موضوعات به وجود آمد و ترکیب هایی در حوزه علم پدیدار شد.
دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی به این مسئله نیز اشاره کرد که بیداری آشفته انسان امروز محصول از بین رفتن تعادل علم است و منشا تعادل علمی هم به خدا و آموزه های دینی برمی گردد.

پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و غلامعلی حداد عادل رییس شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

برچسب‌ها علوم انسانی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم انسانی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی علوم انسانی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی با انتشار پیامی، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به معلمان شریف ایران اسلامی و استان سمنان تبریک گفت.

متن‌پیام بدین شرح است:

۱۲ اردیبهشت، روز معلم، روز تجلیل و پاسداشت فرشته است که بر لوح دل و جان نقش مهر می‌زنند و الفبای عشق را در ضمیر روشن فرزندان این دیار به یادگار می نهند؛ همانان که قافله سالار کاروان زندگی اند و گشاینده پنجره‌ی خورشید به دل‌های بی قرار

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و با ادای احترام به روح بلند شهدای والامقام فرهنگی و بویژه شهدای فرهنگی استان سمنان، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت؛ روز معلم را به پیشگاه مردم دانش مدار و بزرگوار ایران اسلامی و استان سمنان، بویژه معلمان و فرهنگیان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین گردیده است.

آرزو می‌کنم که تلاش مؤثر شما معلمان عزیز در تربیت نیروی انسانی خدوم و مورد نیاز کشور عزیزمان، مؤثر واقع شده و در این راستا اطمینان دارم که به مدد خداوند متعال و همت معلمان صبور و کوشا، با تلاش بیش از پیش شما خوبان در مهارت آموزی، دانش آفرینی و اشاعه‌ی اخلاق و امید؛ آینده‌ای روشن برای فرزندان این مرز و بوم شاهد خواهیم بود.

کد خبر 6094119

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • بیداری انسانی در جهان در حال گسترش است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!