Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل دیوان کیفری بین المللی از وجود ادله و مدارک قانع کننده مبنی بر ارتکاب جنایت ضد مسلمانان روهینگیا به دست ارتش میانمار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین الملل در بیانیه ای گفت: قضات این دادگاه قانع شدند که مبنای معقولی بر این اعتقاد وجود دارد که میانمار اقدامات خشونت بار هدفمندی را ضد مسلمانان روهینگیا در ایالت اراکان(راخین) از 9 اکتبر 2016 میلادی مرتکب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنسودا افزود: این اقدامات خشونت بار به مهاجرت شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا به خارج از این کشور منجر شد. چه بسا این اقدامات به سیاست دولت تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: به گفته بسیاری از منابع، ارتش، نیروهای امنیتی و گروهی از شهروندان این کشور به طور مشترک اقدامات خشونت بار ضد مسلمانان روهینگیا را  انجام دادند.

در چهارم جولای گذشته، بنسودا آغاز تحقیقات درباره جنایت هایی که ارتش میانمار ضد مسلمانان اراکان مرتکب شدند، خواستار شد و در 14 همین ماه، قضات دیوان کیفری بین الملل با این مسئله موافقت کرد.

از سوی دیگر، میانمار با تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای این تحقیقات مخالفت کرد.

 

از 25 آگوست 2017 میلادی، ارتش میانمار و شبه نظامیان بودایی، حمله نظامی و کشتار وحشیانه ضد روهینگیا در ایالت اراکان را به راه انداختند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، این جنایت مستمر به کشته شدن هزاران روهینگیایی و پناهندگی نزدیک به یک میلیون نفر به بنگلادش منجر شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته بسیج نماز جمعه بسیج مسجد راهپیمایی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد محکومیت آشوبگران خراسان جنوبي دیوان کیفری میانمار مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده