Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون تیراندازی گفت: در به دست آوردن سهمیه تاریخ ساز شدیم، امیدوارم در مورد مدال هم تاریخ ساز شویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی امروز در کنفرانس خبری خود پاسخگوی خبرنگاران بود. دادگر در مورد نتایج تیراندازی ایران بیان کرد: فدراسیون تیراندازی از زمان تاسیس این فدراسیون و در طول ۷۲ سال نتایج خوب و ارزشمندی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تفنگ بادی جزو پنج کشور قدرتمند دنیا هستیم. از ماده‌های دیگر هم غافل نبودیم و تپانچه سهمیه کسب کرد و اهداف پروازی هم نتایج خوبی به دست آورد.

او در این مورد افزود: تفاوت این دوره با دوره‌های قبل کاهش ۱۵ درصدی سهمیه‌های المپیک توسط فدراسیون جهانی بود اما فدراسیون ایران ۲۰ درصد نسبت به دوره‌های قبلی رشد داشته است و این درحالی به دست آمد که از مربیان داخلی استفاده کردیم. برای ۳ مربی ایرانی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم در صورتی که قبلا و با پول آن موقع به سرمربی خارجی نزدیک به سه میلیارد تومان پول می‌دادیم.

او در ادامه بیان کرد: مشکلات مالی، ارزی و مهمات هم‌ بر کسی پوشیده نیست اما غیرت و تلاش ورزشکاران، مربیان و همکارانم در فدراسیون باعث شد تا این نتایج خوب به دست بیاید. خیلی نباید مغرور شویم هنوز شانس سهمیه داریم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا سهمیه‌هایمان افزایش پیدا کند. در المپیک هم پیش بینی می‌کنیم که اولین مدال المپیکی را به دست بیاوریم.

دادگر در مورد برنامه‌های فدراسیون بیان کرد: برنامه‌هایمان را به سه قسمت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کردیم. برنامه کوتاه مدتمان از الان تا المپیک ۲۰۲۰ شروع شده و بعد از آن برنامه‌های میان مدت و بلند مدتمان را اجرا می‌کنیم تا به اهداف پیش بینی شده برسیم.

دادگر در مورد وضعیت تیم‌های اهداف پروازی در مسابقات مختلف بیان کرد: برای کسب سهمیه باید از تمامی ظرفیت‌ها در تمامی رشته‌ها استفاده کنیم. در اهداف پروازی چون سهمیه گرفته نشده دلیل بر ناتوانی این رشته نیست بلکه آنها با سه رکورد شکنی تاریخی خود را ثابت کردند. آقای دوستی از ۱۲۵ هدف ۱۱۹ هدف را زد و کسی که ۱۲۰ زد به فینال رسید. این نتایج امیدوار کننده بود و از آنها راضی هستیم. این پایان کار نیست اهداف پروازی باید مثل سابق دیده شود.

او در مورد اینکه نام رامتین بشارتی در استارت لیست مسابقات قهرمانی آسیا بود اما در مسابقات شرکت نکرد، گفت: کمیته فنی بر اساس رکوردهایی که ورزشکاران در مسابقات داخلی زدند، تصمیم می‌گیرد که کدام ورزشکاران اعزام شوند، رامتین بشارتی هم یکی از بالاترین رکوردها را داشت و قرار بر اعزامش بود. او چند سال است که به دنبال رفتن به آمریکا بود و برای این مسابقات هم ریسک آمدن یا نیامدن را داشت اما چون اجازه خروج بیش از یک بار در سال را نداشت، نتوانست در مسابقات شرکت کند. علاوه بر این رکوردهای نفرات بعدی خیلی خوب نبود و فدراسیون تصمیم گرفت که نفرات بعدی اعزام نشوند. او تمریناتش را آمریکا انجام می‌دهد و با فدراسیون در ارتباط است. یکی از بزرگترین آرزوهایش کسب سهمیه المپیک بود که آن را از دست داد اما در آینده در اختیار تیم ملی خواهد بود.

دادگر در مورد مشکل فشنگ گفت: ما مصرف کننده فشنگ هستیم و تولیدی نداریم یعنی برخی ارگان‌ها یا بخش خصوصی باید وارد کننده باشند اما بنابر مشکلات این امکان سلب شده است. با این حال با دو هفته تمرین در هانوفر توانستیم سهمیه المپیک به دست بیاوریم یعنی تا این حد فشنگ‌ در کسب سهمیه حیاتی است. برای آینده مختصری فشنگ در اختیار تیم ملی داریم اما امیدوارم با اعزام های برون مرزی این کمبود را جبران کنیم. ورزشکاران خارجی روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ فشنگ استفاده می‌کنند اما ورزشکاران ما با دو هفته تمرین با فشنگ سهمیه گرفتند و این نشان دهنده توانایی آنها است‌. برنامه‌ای در مورد واردات فشنگ مرغوب با همکاری وزارت دفاع داریم تا آنها یا بخش خصوصی یا فدراسیون بتوانند فشنگ وارد کنند.

دادگر در مورد امکان کسب سهمیه المپیک توکیو از طریق رنکینگ گفت: الهه احمدی، سجاد پورحسینی، محمد نکونام و گلنوش سبقت اللهی امکان دسترسی به سهمیه را از طریق رنکینگ دارند. البته برخی از آنها با توجه به جایگاه خود شانس بیشتری دارند که سبقت اللهی این شرایط را دارد و شانس بیشتری نسبت به بقیه دارد. از فرصت‌های باقی مانده و چند اعزام که برای افزایش رنکینگ آنها وجود دارد، استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد الهه احمدی بیان کرد: خانم احمدی در هندوستان با یک دهم، در چین با چهار دهم و در قطر با یک امتیاز سهمیه المپیک را کسب نکرد. چیزی از قابلیت‌های این ورزشکار کم نمی‌شود. ورزشکاران یک دوره اوج و بعد افول دارند و الان احمدی در این دوره است و نتوانست سهمیه بگیرد اما او بانوی شایسته تیراندازی ایران است که نامش ماندگار خواهد بود.

دادگر در مورد شانس ایران برای کسب مدال المپیک بیان کرد: در تیراندازی اظهار نظر کردن قطعی، کار سختی است و اگر اظهاراتمان محقق نشود زیر سوال می‌رویم ما هم ترجیح می‌دهیم چنین حرفی نزنیم، با این حال وزیر ورزش از ما در المپیک دو سکو می‌خواهد، به آنها قولی ندادیم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بیشتر از دو سکو به دست بیاوریم‌. این بستگی به تلاش و عملکرد ما و دیگر کشورها دارد. تمام آرزو و آمال یک رشته تصرف سکوهای دنیا است و ما هم تمام تلاشمان بر این است چون وزارت ورزش ما را بر اساس مدال ها و سکوها ارزیابی می‌کند. در به دست آوردن سهمیه ها تاریخ ساز شدیم امیدوارم در مورد مدال هم تاریخ ساز شویم.

او در مورد قراردادهای کم مربیان تیم ملی بیان کرد: سه میلیاردی که در مورد مربی خارجی گفتم در گذشته بوده است و ما با توجه به کمبود منابع مالی با خانم هاشمی که مربی سنگاپور بود یک سال مذاکره کردیم و او را راضی کردیم تا با حداقل درآمد برگردد. اینانلو هم سرمربی تیم اندونزی است و با هدایت او اندونزی توانست اولین سهمیه المپیک را کسب کند. حتی با شوخی می‌گفتیم این سهمیه‌ها هم برای ایران است چون با مربی ایرانی به دست آمده است. در کل با توجه به بودجه و شرایطمان به مربیان پرداخت می‌کنیم و این بزرگی و گذشت آنها را نشان می‌دهد که تیم ملی خود را رها نکردند.

او در این مورد افزود: برای مربیان داخلی حداقل حقوق و پاداش را در نظر گرفتیم. شرمنده مربیانمان هستیم اما این مربیان با عرق میهن پرستی ما را رها نکردند. هاشمی از کل دنیا پیشنهادهایی دارد اما امیدوارم همراه تیم ما باشد.

او در مورد کیفی شدن سهمیه‌های کسب شده و تبدیل آنها به مدال گفت: برای به دست آوردن سهمیه‌های المپیک از تمامی فرصت‌ها استفاده کردیم. البته رشته‌ها را اولویت بندی کردیم و تفنگ اولویت اول و بعد از آن تپانچه و اهداف پروازی بود. الان که سهمیه مشخص شده و تعداد محدود است از اعزام آنها به مسابقات و اردوهای مختلف غافل نخواهیم شد. مربیان برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و ما ورزشکاران را از نظر امکانات مختلف بی بهره نمی‌گذاریم.

دادگر در پاسخ به این سوال که آیا الهام هاشمی، سرمربی تفنگ ایران تا زمان المپیک با تیم ایران می‌ماند یا خیر؟ گفت: او یکی از بهترین مربیان دنیاست و نمی‌خواهیم او را از دست بدهیم. امیدوارم کنارمان بماند. قبل از خانم هاشمی رکوردهای برخی از ورزشکاران افت کرده بودند اما بعد از آمدن هاشمی اوج گرفتند. قراردادمان با این‌ مربی تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا بود و در آینده هم گزینه اولمان است.

دادگر در مورد حضور پسرش (امیرمحمد دادگر) در تیم اعزامی اهداف پروازی و نتایج ضعیفش در مسابقات بیان کرد: در تیراندازی همه به نتایج خوب فکر می‌کنند. ماهم به دنبال ورزشکارانی هستیم که رکورد خوبی دارند و فرقی نمی‌کند پسر من یا کسی دیگری باشد. هر کسی هم که قابلیت اعزام داشته، اعزام شده است، امیرمحمد هم بر اساس نتایج و نظر کمیته فنی قابلیت اعزام را داشت و تا زمانی که این قابلیت را داشته باشد به همراه دیگر ورزشکاران اعزام می‌شود. در مورد ورزش صحبت می‌کنیم و هیچ راز و سوءاستفاده ای در این زمینه نیست چون رکوردها مقابل دوربین‌ها و مانیتورها ثبت می‌شود و تا امروز ورزشکاری که بخواهد از اعزام او گله داشته باشد نداشتیم چون رکوردهای او مشخص است.

بیشتر بخوانید: در تائیدحکم وصلاحیت شهرداران دقت بیشتری شود شهرداری کرج 10 هزار میلیارد ریال بدهکار است

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم

به گزارش "ورزش سه"، منچستر سیتی امشب با درخشش ارلینگ هالند و پوکر این مهاجم نروژی توانست به پیروزی ۵-۱ برسد. حالا سیتیزن‌ها تا پایان این فصل لیگ برتر سه بازی دارند و در صورت پیروزی در این سه دیدار قهرمان لیگ برتر خواهند شد. پپ گواردیولا در نشست خبری پس از بازی امروز در مورد وضعیت تیمش در کورس قهرمانی صحبت کرد.

پوکر هالند؟
او به فرم خوبش بازگشته است. پنالتی‌ها به او کمک کردند اما گل‌های دوم و چهارم او عالی بودند. شما نمی‌توانید خوب بودن او را انکار کنید، امیدوارم در سه بازی آخر لیگ و فینال جام حذفی هم این روند را ادامه دهد.

شرایط‌تان برای قهرمانی؟
یک هفته، سه بازی، نه امتیاز و ما قهرمان می‌شویم. شش امتیاز، هفت امتیاز، آرسنال قهرمان می‌شود. چاره‌ای جز بردن هر سه بازی و گرفتن ۹ امتیاز نداریم.

به احتمال مساوی شدن امتیاز به آرسنال و افزایش تفاضل گل فکر کرده‌اید؟
ممکن نیست. رسیدن به آرسنال غیرممکن است و به اینکه امتیازات مساوی شود و ما قهرمان شویم فکر نمی‌کنیم. ما نمی‌توانیم به آنها برسیم. نحوه بازی آنها ثابت و بدون افت بوده است، بعید است آنها لغزشی داشته باشند. سه بازی داریم، امیدواریم اولی و دومی را ببریم و با بردن سومی که ۱۵ روز دیگر است جام لیگ برتر را دستان‌مان بگیریم.

نظرتان درباره بازی بعدی؟
فولام تیم خوبی است و از امشب به آنها فکر می‌کنیم. بازی خارج از خانه مقابل تیم فوق‌العاده‌ای مثل فولام قطعا دشوار خواهد بود. آنها می‌توانند برای ما مشکل‌ساز باشند و برای اینکه مانع این شویم، باید خوب آماده شویم.

دیگر خبرها

  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم