Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی خواستار بازدید شهردار مشهد از پارک علم‌ و فناوری استان در راستای حل معضلات عمرانی این نهاد شد و گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان ‌خراسان رضوی گرفتار بروکراسی اداری شده‌اند. ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جریان بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: رویکرد اصلی باید این باشد که مردم را در تمامی امور درگیر کنیم و دولت را بیش از این بزرگ نکنیم زیرا تا زمانی که تفکر دولتی در تمامی بخش‌ها حاکم باشد جنس مشکلات نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید الگوی مشارکتی و همراهی مردم را افزایش دهیم زیرا تجربه دولت‌های بدون نفت و مبتنی بر مشارکت مردمی موید موفقیت بیشتر است.

رزم حسینی افزود: یکی از مهمترین رسالت‌ها در این حوزه این است که چتر حمایتی قوی‌تر بالای سر شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان قرار گیرد تا زمینه شکوفایی اقتصادی استان فراهم شود.

تولید واکسن HPV توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانیبرنامه معاونت علمی برای خرید محصولات دانش بنیان توسط دولتتبریز|  4600 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان گرفتار بروکراسی اداری هستند و فعالیت آنها با مانع روبه‌رو شده است تصریح کرد: حل مشکلات عمرانی پارک علم و فناوری خراسان رضوی باید در دستور کار قرار گیرد و باید در نخستین فرصت زمینه بازدید شهردار مشهد و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از این نهاد فراهم شود.

رضا قنبری؛ رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست اظهار داشت: این پارک هم اکنون دارای 50 هکتار زمین در استان است که 37 هکتار آن در مشهد و بقیه در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، گناباد و سبزوار قرار دارد.هشت مرکز رشد نیز در استان خراسان رضوی فعالیت دارند سهم مشهد پنج شرکت و سه شرکت در شهرستان‌های استان است.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد مرکز رشد تخصصی کشور در حوزه کشاورزی، انرژی ، فناوری اطلاعات و فرهنگی در این استان است.

قنبری با بیان اینکه شمار هسته‌های اولیه یا همان استارتاپ‌ها در استان 119 واحد است تاکید کرد: همچنین شرکت‌های فناور 138 واحد فعال در استان دارند و شمار شرکت‌های توسعه یافته به عنوان همکار پارک 73 شرکت است.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود