Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه ضمن ابراز تردید نسبت به عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه امن در شمال سوریه، از روسیه خواست تا نظام سوریه را برای توقف حملاتش تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: تداوم گشت‌زنی‌های مشترک ترکیه و روسیه روند ایجاد منطقه امن را تسهیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار همچنین تصریح کرد: ما قادریم با هماهنگی با روسیه تحولات را از نزدیک پیگیری کنیم و همچنین به خاطر این که یگان‌های مدافع خلق کرد این منطقه را ترک کنند و "تروریست‌ها" از آن خارج شوند، به فعالیتمان ادامه خواهیم داد.

آکار ضمن تاکید بر وجود چالش‌ها در اثنای انجام گشت‌زنی‌های مشترک، نسبت به فائق آمدن بر این چالش‌ها از طریق هماهنگی با روس‌ها، ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: گشت‌زنی‌ها طی روزهای آتی موفق‌تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: به رغم برخی تعهدات شفاهی و کتبی روسیه در گذشته مبنی بر این که "تروریست‌ها" این مناطق را تخلیه کردند اما برخی از آنها همچنان در آن حضور دارند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین از مسکو خواست تا نظام سوریه را جهت توقف حملات هوایی و زمینی‌اش تحت فشار قرار دهد.

آکار تاکید کرد که کشورش "برای تحقق صلح و بازگشت امن و داوطلبانه شهروندان سوری به کشورشان تلاش می‌کند."

وی خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه "امن" برای سوری‌ها امری "مهم و حیاتی" است و هنگامی که در کنار مرزهای جنوبی‌مان در شرق فرات در عمق ۳۰ کیلومتری منطقه "امن" ایجاد کنیم فرصتی برای آغاز یک سبک زندگی جدید ایجاد خواهد شد.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان "چشمه صلح" را در سوریه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه به حساب می‌آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل

مهدی خدمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا آخر وقت شنبه مرکز و شمال استان اردبیل درگیر بارندگی های شدید و سیل آسا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جلسه های اضطراری شورای مدیریت بحران برای انجام هماهنگی لازم تشکیل شد، خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان ها به ویژه شهرهای شمال اردبیل مدیریت بحران با آمادگی کامل پای کار است تا بتوانیم بارندگی شدید روزهای آینده را مدیریت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته شاهد حادثه تلخ فوت ۷ نفر از هموطنان بر اثر سیل شمال استان اردبیل بودیم، گفت: امسال با تمهیدات اندیشدیده شده امیدواریم شاهد چنین حوادث تلخ در اردبیل نباشیم.

خدمتی با بیان اینکه در حال حاضر اردبیل وارد هشدار سطح زرد هواشناسی شده است، تصریح کرد: به کوهنوردان توصیه کرده ایم تا صعودهای خود را به روزهای آینده موکول کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

وی همچنین از کشاورزان و دامداران خواست؛ توصیه های هواشناسی را به دقت مشاهده کرده و برای جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل همچنین از میهمانان خواست؛ با خودداری از اتراق در مسیل ها و کنار رودخانه ها حوادث مشابه سیل سال گذشته را رقم نزنند.

کد خبر 6098205

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد