Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:03:51 GMT

دور باطل تغییر سرمربی به نیمکت تیم ملی رسید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۹۵۸۱

دور باطل تغییر سرمربی به نیمکت تیم ملی رسید

در چند روز گذشته صحبت‌های زیادی در ارتباط با ایجاد تغییر بر روی نیمکت تیم ملی مطرح شده است که هنوز از طرف فدراسیون به صورت رسمی تایید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی است که نیمکت تیم ملی فوتبال ایران برای مارک ویلموتس بلژیکی به شدت لرزان شده وخبرهای متفاوتی در ارتباط با جدایی این سرمربی بلژیکی و انتخاب جانشین او به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اینکه پرونده قهر ویلموتس پیش از بازی تیم ملی کشورمان در مقابل عراق به پایان رسید و سرمربی تیم ملی برای هدایت مردان ایرانی به کشورمان آمد، خیلی‌ها منتظر بودند تا  ویلموتس با نتیجه گرفتن در مقابل عراق به همه حواشی پایان دهد اما باخت بد موقع تیم ملی در مقابل کشور عربی همسایه و سومی فوتبال ما در جدول گروه کار را برای ویلموتس به شدت سخت کرد.

حتی تساوی خوش موقع عراق و بحرین که شانس صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین را زیاد کرد هم مشکلی را از فدراسیون فوتبال حل نکرد و در این ۲۴ ساعت گذشته کار به جایی رسیده که چند رسانه دولتی خبر از جدایی قطعی ویلموتس و حضور برانکو ایوانکوویچ به جای او داده‌اند.

ویلموتس زمان آنچنان زیادی نیست که به عنوان سرمربی تیم ملی جانشین کارلوس کی‌روش پرتغالی شده و نتایج اولیه او با فوتبال ما آنقدر امیدوار کننده بود که همه اهالی فوتبال نسبت به این انتخاب فدراسیون خوش‌بین باشند، ولی با این حال دو باخت تلخ در مقابل بحرین و عراق باعث شد تا بردهای قاطع در مقابل هنگ کنگ و کاملوج به دست فراموشی سپرده شود و مارک ویلموتس امروز بیشتر از هر زمان دیگری به سمت درب خروج تیم ملی نزدیک باشد.

اما مهم‌ترین نکته در مورد این تغییر به جایی بر می‌گردد که بدانیم قرارداد ویلموتس برای اساس آن چیزی که رسانه‌ای شد، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای یک زمان ۳ ساله است و این یعنی سرمربی بلژیکی تیم ملی در خوش‌ بینانه‌ترین حالت ممکن نیمی از مبلغ قرارداد خودش با فدراسیون فوتبال را دریافت خواهد کرد و این برای فدراسیونی که مدتهاست درگیر مشکلات مالی شده و حتی امکان پرداخت پول برای انجام بازی در روزهای فیفا دی را هم پیدا نمی کند، می‌تواند یک بحران بزرگ باشد.

ضمن اینکه بر اساس قرعه بازی‌های تیم ملی هنوز شانس فوتبال ما برای صعود به عنوان تیم صدرنشین بسیار زیاد است و منطقی به نظر نمی‌رسد که فدراسیون فوتبال بخواهد در این زمان کم دست به انجام یک تغییر دیگر بر روی نیمکت تیم ملی بزند. جانشین احتمالی مارک ویلموتس یعنی برانکوی ناکام که بعد از انجام چند بازی از تیم الاهلی عربستان اخراج شد، چشم پرسپولیسی‌ها را به دنبال خودش دارد و هیچ بعید نیست که بعد از نشستن بر روی نیمکت تیم ملی از سوی هواداران تیم‌های رقیب به نگاه رنگی متهم شود و این هم خودش می‌تواند کار را برای سرمربی تیم ملی سخت کند.

با این حال هنوز هیچ منبعی در فدراسیون فوتبال به صورت رسمی جدایی ویلموتس و آمدن برانکو را تایید نکرده ولی آنطور که از رفتار فدراسیون به نظر می‌رسد مهدی تاج و همکارانش به دنبال این هستند تا با گرفتن چراغ سبز مالی از وزارت ورزش باز هم اشتباه خودشان در انتخاب سرمربی تیم ملی را با یک اشتباه بزرگتر جبران کنند و این اتفاقی نیست که به سود فوتبال ما باشد.

کد خبر 397961

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس برانکو ایوانکوویچ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره  تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس اظهار کرد: هواداران فضای خیلی خوبی در ورزشگاه ایجاد کردند و تیمی که از این بازی سود برد، استقلال بود.

او افزود: حریف‌مان یکی از تکنیکی‌ترین و بهترین تیم‌های ایران است و کیفیت بسیار خوبی دارد. شکست دادن پرسپولیس در خانه‌اش اصلاً ساده نیست. همه می‌دانند امسال چه چالش‌هایی پشت سر گذاشتیم و به بازیکنانم بابت تلاشی که کردند، تبریک می‌گویم. اگر کلاهی روی سرم بود، برمی‌داشتم و به بازیکنان تعظیم می‌کردم. برای تیم‌هایی که شرایط آنها برای جنگیدن در راستای قهرمانی مهیاست، آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی سپاهان درباره اینکه  بازیکنان این تیم  برای اتلاف وقت روی زمین می‌افتادند، گفت: من برای فوتبال به اینجا آمده‌ام و نیازی ندارم به این سؤال پاسخ بدهم. بازی پُر از احساسات است و از بازیکنان بابت تلاشی که کردند، تشکر می‌کنم. گاهی این شرایط در بازی پیش می‌آید. متأسفم، چون طوری که من بازی را دیدم، شما ندیدید.

مورایس درباره اینکه تیم سپاهان از ستاره‌های زیادی برخوردار است و مطابق انتظارات نتیجه نگرفته، عنوان کرد: شما فکر می‌کنید سپاهان باید قهرمان شود؟ کدام بازی‌های سپاهان را دیدید؟ بازی‌هایی داشتیم که خیلی بهتر یا بدتر از امروز بودیم. این عملکردی بود که مقابل پرسپولیس ممکن بود. بازی از چیز‌های زیادی، چون داور، زمین خیس و کیفیت حریف تشکیل شده بود. مقابل حریف ساده‌ای نبودیم و همه چیز همیشه به سود ما نیست.

او ادامه داد: اگر قرار بود قهرمان شویم، می‌توانستیم با اختلاف ۱۰ امتیاز قهرمان شویم. با این حال اکنون  ۱۰ امتیاز اختلاف با صدر جدول داریم. البته  می‌توانم بگویم سپاهان هم ۱۰ سال است که قهرمان نشده است. ما ستاره‌های زیادی داریم؛ محمدجواد حسین‌نژاد و عباس حبیبی که کسی آنها را نمی‌شناسد. همچنین  نفراتی، چون اعرابی و هادی محمدی که ستاره هستند و در تیم ملی حضور ندارند.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه سیاوش یزدانی یک ستاره است که استقلال او را نمی‌خواست، تصریح کرد: شهریار مغانلو یکی از ستاره‌های لیگ است که گاهی انتقاد می‌شود که چرا گل نمی‌زند. فقط یک بازیکن از تیم ملی داشتیم که امروز بازی کرد. ما ستاره‌های زیادی داریم. وقتی به سپاهان آمدم، رامین رضاییان ستاره شد؛ بازیکنی که پرسپولیس او را نمی‌خواست. خیلی خوشحالم که این همه ستاره دارم، اما این کافی نیست. ترجیح می‌دهم ستاره نداشته باشم، اما قهرمان شوم.

مورایس درباره وضعیت همکاری خود با سپاهان اصفهان برای فصل آینده اظهار کرد: من هوادار سپاهان نیستم؛ مربی هستم و کارم را به‌ صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم. خوشحال می‌شوم اگر بروم و مرا نخواهند!

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • نیمکت‌های داغ فوتبال اروپا؛ کدام تیم‌ها سرمربی‌شان را عوض می‌کنند؟ / آن تایم
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد
  • ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم
  • اوسمار:‌ بازی با سپاهان همیشه سخت و حساس است/ هیچ ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست+ فیلم
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی