Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:25:16 GMT

۱۹۱۷ درباره جنگ‌جهانی و از شانس‌های اسکار است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۹۸۳۱

۱۹۱۷ درباره جنگ‌جهانی و از شانس‌های اسکار است

کارگردان فیلم‌های «جیمزباند» با أثری درباره جنگ جهانی اول وارد سینما شد. ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از ورایتی، فیلم جدید «سم مندس» با محوریت جنگ جهانی توانست نظر مخاطبین را به خود جلب کند.

فیلم جدید «سم مندس» کارگردان فیلم‌های اخیر جیمزباند با عنوان «1917» که درباره جنگ جهانی اول و بالاگرفتن درگیری‌های آن است، توانست با اکران خود در نیویورک نظر مخاطبین را به خود جلب کند و شانس اسکار آن در فصل جوایز بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسکای فال»

از رقبای این فیلم در بخش بهترین فیلم اسکار باید به «مرد ایرلندی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» «انگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» «روز و روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» اشاره کرد.

با فرض حضور این فیلم در بخش بهترین کارگردانی اسکار، باید گفت که رقبای این فیلم در این قسمت شامل افرادی مانند «نوآ بامباک» برای فیلم «داستان ازدواج» «گرتا گرویگ» برای «زنان کوچک» و «فرناندو میرلس» با فیلم «دو پاپ» خواهند بود. «سم مندس» نیز توانسته است در سال 2000 برای فیلم «زیبایی آمریکایی» اسکار بهترین کارگردانی را برای خود کند.

«زیبای آمریکایی»

این فیلم نیز توسط «راجر دیکنز» که تا به‌حال 14 بار نامزد اسکار در بخش فیلمبردای شده است فیلمبرداری می‌شود. او آخرین‌بار برای فیلم «بلید رانر 2049» اسکار بهترین فیلمبرداری را به‌دست آورده بود.

به‌نظر می‌رسد که این فیلم مانند دیگر فیلم‌های جنگی در بخش‌های طراحی صحنه و لباس، موسیقی و ترکیب و تدوین صدا شانس خوبی برای اسکار دارد. 

«جرج مک‌کی» که بازی او در این فیلم از نظر سختی و فشار کار با بازی «دی کاپریو» مقایسه شده است اما شانس‌ کمتری برای بردن اسکار دارد زیرا بازیگران قوی دیگری مانند «رابرتدنیرو» برای فیلم «مرد ایرلندی» «جاناتان پرایس بای» فیلم «دو پاپ» «واکین فینیکس» برای «جوکر» و «دی کاپریو» برای «روز و روزگاری در هالیوود» در مقابل او قرار دارند.

فیلم‌های جنگی زیادی تا به‌حال ساخته شده‌اند که به اسکار راه‌ پیدا کرده‌اند اما آخرین فیلمی که توانست به اسکار وارد شود و در بخش‌های مختلف نامزد اسکار شود و جایزه بگیرد، «دانکرک» ساخته «کریستوفر نولان» بود که سه جایزه اسکار را دریافت کرد.

«دانکرک»

با این حساب فیلم «1917» یکی از شانس‌های اصلی اسکار است که قطعاً نامزد بخش‌های مختلفی خواهد بود.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسکار هالیوود سینمای جهان سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسکار هالیوود سینمای جهان سینما اسکار هالیوود سینمای جهان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند

مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که ایرنا منتشر کرده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اکبری: شانس بالای سپاهان در جام حذفی/ حواشی تمرکز مورایس را به‌هم زد
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • احمدعباسی: برای سختی‌هایی که کشیدم گریه کردم
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد