Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشمدیر مرکز بهداشت شهرستان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:۱۶ درصد دانش آموزان باید به عنوان سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس آموزش ببینند.

محمد خیر اندیش با اشاره به اینکه سفیران سلامت کار نظارت بر بوفه‌های مدارس و همچنین بهداشت مدارس را بر عهده دارند افزود: سفیران سلامت غذا‌های سالم را از ناسالم می‌شناسند و اگر مشکلی در بوفه‌های مدارس باشد باید به مدیر مدرسه خود ارجاع دهند تا نظارت بیشتری بر بوفه‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مراسم سفیران سلامت گفت: سفیران سلامت نقش مهمی در تغذیه دانش اموزان در مدارس دارند.

عبدالله جعفری با بیان اینکه ۴۲ هزار سفیر سلامت پارسال تربیت و تعلیم دیدند افزود: با وجود ۲۸۵ هزار دانش آموز در استان باید ۷۰ درصد دانش آموزان زیر نظر کارشناسان مراقب سلامت باشند.

او گفت: متاسفانه با داشتن ۷۵ کارشناس بهداشتی در استان کمبود نیروی انسانی برای تربیت سفیران سلامت در مدارس را داریم.

انتهای پیام/م

کمبود نیرو برای تربیت سفیران سلامت در مدارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند