Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@13:41:25 GMT

رشد چشمگیر متن باز در جهان فناوری

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۰۵۱۲

رشد چشمگیر متن باز در جهان فناوری

ایتنا- تحقیقات جدیدی که گیت هاب انجام داده است نشان از آن دارند که محصولات متن باز و فناوری‌های متن باز در سطح جهانی با پیشرفت چشمگیری روبرو هستند. تحقیقات جدیدی که گیت هاب انجام داده است نشان از آن دارند که محصولات متن باز و فناوری‌های متن باز در سطح جهانی با پیشرفت چشمگیری روبرو هستند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، فناوری‌ها و برنامه‌های متن باز به معنای آزادی عمل بیشتر برای تمامی کاربران در جهان است، ولی بسیاری از افراد در جهان هنوز تمرکز بیشتری بر روی فناوری‌های تجاری‌سازی شده دارند که البته دلایل مناسبی برای این کار نیز وجود دارد ولی به‌نظر می‌رسد که فناوری‌های متن باز در حال پیشرفت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به‌تازگی گیت‌ هاب که یکی از بهترین‌های جهان در زمینه گردآوری مخاطبان و متخصصان متن باز در زیر یک سقف است، تحقیقاتی درباره میزان محبوبیت این فناوری‌ها به عمل آورده است که نتایج آن موارد جالبی را نشان می‌دهند.
     
انباره‌ها کدی که مایکروسافت مالک آنها است، 40 میلیون کاربر دارند و گیت هاب نیز با سالانه 10 میلیون کاربر جدید، 44 میلیون انباره فعال داشته و به‌صورت منظم شاهد تعداد 87 میلیون درخواست Pull (اصطلاحی در توسعه نرم‌افزار) است.
این دست آمارها نشان دهنده این هستند که فناوری با سرعتی بالا در حال رشد است ولی نکته مهم در این میان این است که در طول بازه زمانی کوتاه و یک ساله، تعداد 1 میلیون و 700 هزار دانشجو و 31 هزار استاد از خدمات آموزشی گیت‌ هاب استفاده کرده‌اند تا به این آمار اضافه شوند.
 
نکته جالب این است که از میان این دانش آموختگان، 44 درصد آن‌ها به سراغ گیت هاب رفته‌اند و 1 میلیون و 300 هزار نفر نیز نخستین گام‌های خود را در دنیای متن باز برداشته‌اند.
به این ترتیب با مقایسه این آمار با آمارهایی که گوگل و سایر منابع و انباره‌های کد در اختیار دارند مشخص شده است که فناوری‌های متن باز برای سومین سال متوالی با رشدی 100 درصدی در جامعه کاربران خود روبرو بوده‌اند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: متن باز مایکروسافت گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ابلاغ دستورالعمل دارورسانی از طریق سکوها با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«ان‌شاءالله با همراهی و همدلی همکاران وزارت بهداشت و مشارکت سکو‌های خدمات رسان کشور، به زودی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این خدمت جدید و فناورانه فراهم خواهد شد.»

                       

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • رنگ خون چشمگیر است
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام