Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول زارع زاده روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، مجموع بیماران نیازمند اهدای عضو در ایران را ۲۹ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: اما با انجام کارهای فرهنگی طی ماه های اخیر این رقم به ۲۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است که از این تعداد افزون بر ۳۰ درصد در استان های شمال غرب کشور زندگی می کنند.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر با فرهنگ سازی های صورت گرفته توسط انجمن های تخصصی و رسانه ها، تعداد ۲۰ هزار شهروند تبریزی نسبت به دریافت کارت اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند اعضا، اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع زاده ادامه داد: با توجه به اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه فرهنگ سازی برای همه گیر شدن اهدای عضو و پذیرش خانواده ها از این موضوع، تعداد ۲۰ هزار نفر شهروند تبریزی نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده اند که این رقم موجب شده تا این کلان شهر رتبه الف را در کشور به دست آورد.

وی افزود: هم اینک بالای ۸۰ خانواده در آذربایجان شرقی نسبت به اهدای عضو عزیزان خود موافقت کرده اند و با افتتاح مرکز پیوند شمال غرب کشور در تبریز، تاکنون هشت پیوند قلب و ۱۰ پیوند کبد توسط پزشکان این استان انجام شده است.

زارع زاده به میانگین آمار سالانه ۸ هزار مرگ مغری در کشور اشاره و اضافه کرد: از این تعداد مرگ مغزی، ۴ هزار قابلیت برداشت عضو  را دارند و از این مقدار نیز ۷۰۰ تا یکهزار نفر برای اهدای اعضا آماده می شوند.

وی با اشاره به نامگذاری اهداکنندگان عضو با عنوان "واقفان جان" از سوی اوقاف و امور خیریه، گفت: افرادی هستند که در کنار وقف ملک خود، قلب خود را نیز وقف می کنند که از آنها به عنوان واقفان جان یاد می شود.

زارع زاده رایگان بودن کفن و دفن اهداکنندگان عضو در تبریز اشاره و یادآوری کرد: قطعه ای در مزارستان وادی رحمت این شهر ایجاد شده که مخصوص اهداکنندگان اعضا است و با توجه به هزینه های زیاد کفن و دفن، این مورد برای آنها رایگان است.

46

کد خبر 1324247

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اهدای عضو استان آذربایجان شرقی سهمیه بندی بنزین بنزین تیم ملی فوتبال ایران اینترنت باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال برانکو ایوانکوویچ مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زارع زاده گفت: مراحل اجرای طرح مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می‌برد. 


وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد (مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است. 


وی همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 


زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بند‌های تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون