Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@07:15:18 GMT

تکذیب مشاهده ۵۱ مورد هاری انسانی در لرستان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۲۱۱۶

به گزارش تابناک به نقل از وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا روز یکشنبه درباره خبر ابتلای تعدادی از افراد به بیماری هاری در استان لرستان افزود: خبر نادرست هاری انسانی ناشی از برداشت اشتباه خبرنگاران حاضر در جلسه شورای سلامت استان لرستان و بدون هماهنگی با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد علی دریک، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز در این زمینه بیان کرد: خبر درج شده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر مشاهده ۵۱ مورد هاری انسانی در استان لرستان تکذیب می‌شود. این خبر مربوط به موارد مشکوک و قطعی هاری حیوانی بوده که به اشتباه شیوع هاری در زن و مرد مخابره شده است.

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اعلام مشاهده ۲۵ مورد هاری مثبت حیوانی در استان لرستان تا پایان شهریور ۹۸ بر اساس آمار سازمان دامپزشکی، از انجام اقدامات لازم برای کنترل بیماری هاری در بین حیوانات این استان خبر داد.

هاری یک بیماری ویروسی مرتبط با دستگاه عصبی است که در گوشت‌خواران اهلی و وحشی مانند سگ، گربه، گرگ، روباه، شغال و علفخوارانی مانند گاو، گوسفند، بز، الاغ و اسب ایجاد بیماری می‌کند و انسان نیز در اثر گزیده شدن به وسیله این حیوانات آلوده به بیماری هاری می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی بیماری هاری استان لرستان هاری انسانی ابتلا به بیماری قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان