Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز بسیج دانشجویی باید با شناخت مسئله‌ها و یافتن راهکار آنها به برطرف کردن مشکلات کشور کمک کند و این هدف‌گذاری اصلی ما است. ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علیرضا کیخا امشب در گردهمایی انقلابیون جوان خیزش هسته‌های مسئله محور که همزمان با سالروز تشکیل بسیج دانشجویی برگزار شد اظهار داشت: امام(ره) در وصیت نامه خود به چند دشمن مهم از جمله انگلیس، اسرائیل، حسنی مبارک و صدام اشاره می‌کندا فقط یک کشور را تروریست به ذلت دولتی خوانده و آن آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایش سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شودجشن سالروز تاسیس بسیج دانشجویی در رشت برگزار شدبسیج دانشجویی دانشگاه تبریز| آسیب زدن به بیت المال و شعارهای ساختارشکنانه صدای مردم نیست

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان افزود: در گذشته در دو تفکر وجود داشت یکی غرب به پرچم‌داری آمریکا با مکتب لیبرالیسم که ادعای نجات دنیا را داشت و تنها یک منجی به نام آمریکا معرفی می‌کرد و تفکر دوم تفکر شرق با مکتب مارکسیسم بود.

وی ادامه داد: تا 40 سال پیش هر جای عالم دعوایی پیش می‌آمد یا پای غرب به سردمداری آمریکا در میان بود یا پای شرق به پرچم‌داری شوروی و نتیجه آن ایجاد نظام سرمایه‌داری بود. وسط این دعوا امام(ره) وارد میدان شد و مدل حکومت نبوی و دینی را با شعار نه شرقی و نه غربی عرضه کرد و این نقطه آغاز دعوای میان ما و لیبرالیسم جهانی به سردمداری آمریکا شد.

کیخا تصریح کرد: اگر ما اصل استقلال خود را کنار بگذاریم و حاضر باشیم زیر پرچم آمریکا برویم انرژی هسته‌ای و حتی بمب هسته‌ای به ما خواهند داد، مشکل اصلی آمریکا و متحدانش استقلال طلبی ایران است.

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی و در خلاصه‌ترین حالت دستاوردهای عظیم انقلاب را تشریح کرده‌اند و همه دانشجویان ما باید به این مسائل آگاه باشند.

وی افزود: امام خمینی(ره) دوقطبی دنیا را از شرق و غرب به دوقطبی مستضعف و مستکبر تبدیل کرد؛ در این دوقطبی نه فقط شیعه و سنی، بلکه همه انسان‌هایی که طعم استضعاف را چشیده باشد در دایره وحدت می‌گنجد. مسئولانی که امروز در نقاط بالاشهر تهران زندگی به اصطلاح لاکچری دارند هرگز نمی‌توانند همراه قطب مستضعف شوند.

کیخا خاطرنشان کرد: دوقطبی‌هایی مانند اصلاح‌طلب و اصولگرا کاذب است و ما امروز فقط یک دوقطبی داریم و آن دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی است؛ در این دوقطبی یک قطب می‌گوید با کدخدا نمی‌توان سازش کرد و عده‌ای معتقدند راه نجات سازش است.

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان تشکیل بسیج دانشجویی توسط امام خمینی(ره) در تاریخ دوم آذرماه 67 را یک افتخار برای این تشکل خواند و ادامه داد: امروز بسیج دانشجویی باید با شناخت مسئله‌ها و یافتن راهکار آنها به برطرف کردن مشکلات کشور کمک کند و این هدف‌گذاری اصلی ما است. ما برای هر اقدامی در دانشگاه باید پنج گام شناخت مسئله، پیدا کردن راه حل مسئله، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری و عملیات جهادی را تعریف کنیم و همه برنامه‌ها از جمله راهیان نور، اردوهای جهادی و غیره باید مبتنی بر این گام‌ها باشد.

انتهای پیام/392/ح

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمان، گفت: مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات آلودگی محیط زیست را برطرف می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود. - اخبار استانها -

مجتبی نیک‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه امسال شاهد بارندگی‌های خوبی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: اگر روند قبل ادامه داشت، امسال مشکلات و معضلات عدیده‌ای را در سطح استان در حوزه‌های مختلفی از جمله وقوع ریزگرد، تامین منابع غذایی، تامین آب حیات وحش و آب جوامع انسانی داشتیم و این بارندگی‌ها تا اندازه‌ای شرایط استان را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه 22 آوریل هر سال مصادف با سوم اردیبهشت به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است، گفت: در کشور ما به این مناسبت از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه محیط زیست به نوعی همه ابعاد زندگی بشر را در برمی‌گیرد، ادامه داد: محیط زیست چهار مولفه اصلی آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را شامل می‌شود که هر چهار مولفه آن به طور مستقیم بر هم اثر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تخریب هر کدام از این مولفه‌ها باعث تخریب و ایجاد نواقصی در دیگر اجزای اکوسیستم می‌شود، افزود: در میان این چهار مولفه خاک به عنوان مادر رشد و نمو در سیاره زمین است و مباحث زیادی در این زمینه وجود دارد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه آمارها نشان از آن دارد که در دو دهه اخیر و حتی دهه‌های قبل کارکردهای خوبی در حوزه محیط زیست نداشتیم، بیان کرد: بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری نه تنها در کشور ما که در دنیا منقرض شده است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم‌های آبی و خاکی به شدت تخریب شده است، افزود: این اتفاقات و مسائل سلامت روحی و جسمی جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده و امروز زمین به عنوان مادر حیات دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مولفه‌هایی که امروزه این تخریب را رقم می‌زند، فعالیت‌های معدنی، صنعتی و انسانی است، ادامه داد: در حوزه انسانی این تخریب‌ها شامل مواردی چون فرسایش‌ها در حوزه کشاورزی و تغییر کاربری‌ها است.

وی با بیان اینکه پسماند‌ها یکی از مهمترین چیزهایی هستند که جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده‌اند، گفت: اگر به موضوع پسماندها توجه جدی نکنیم با توجه به شدت و رشد جمعیتی که در دنیا داریم در دهه‌های بعد با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه روزانه بین 56 تا 57 هزار تن زباله در کشور ما تولید می‌شود که چیزی در حدود 12 درصد آن پلاستیک است، بیان کرد: همه این پسماندها به صورت مستقیم و غیرمستقیم خاک و محیط زیست ما را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندهای مختلفی در حوزه کشاورزی، پزشکی و خانگی داریم اما عموم مردم با پسماندهای خانگی سروکار دارند که بخش زیادی از پسماندها را شامل می‌شود، افزود: با مدیریت این پسماندها خیلی از مشکلات ما حل می‌شود اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی در این حوزه را در سطح جامعه ارتقا دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک «سیاره زمین در برابر پلاستیک» است، گفت: در کشور ما نیز شعار هفته زمین پاک 1403 با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه پلاستیک‌ها و مشتقات آن نقش زیادی در تخریب و آلودگی‌های زمین دارد، ادامه داد: برای مدیریت پسماندها نیازمند فرهنگ‌سازی در لایه‌های مختلف هستیم و در این حوزه راه زیادی در پیش داریم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که این کار را باید از سنین پایین و در مدارس آغاز کنیم تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم، بیان کرد: به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد