Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  به نقل از روابط عمومی ، ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان مربوط به فروش صنایع دستی و ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان مربوط به سوغات استان‌های مختلف کشور بود که ۹۴ درصد نسبت به پارسال بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم کریمی افزود: در نمایشگاه فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان ۱۰۵ هنرمند صنایع دستی و هنر‌های سنتی از استان، ۶۳ هنرمند از سراسر کشور در قالب ۱۰۷ غرفه و ۳۰ استان شرکت کرده بودند. از مجموع غرفه‌ها، ۶۸ غرفه به عرضه سوغات استان و کشور اختصاص یافته بود. در شهرستان گنبد کاووس هم در ۶۵ غرفه محصولات صنایع دستی و هنر‌های سنتی از ۲۵ استان و در ۴۵ غرفه سوغات استان و کشور عرضه شد.


به گفته کریمی این جشنواره محل بسیار خوبی جهت عرضه مستقیم محصولات صنایع‌دستی و سوغات است.


فرش دستباف، نمد، زیورآلات و سوزن دوزی ترکمن، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان، ابریشم بافی قزلباش‌های رامیان و مینودشت، سوزن دوزی شاهکوه و قوم بلوچ و نیز دوخت‌های سنتی پوشاک در ببن فارس‌ها از جمله صنایع دستی اقوام ساکن در گلستان است که با هنرمندی زنان و دختران و بعضا مردان این استان، هر کدام نام و آوازه خود را در بین خریداران داخلی و خارجی دارند.

 

این جشنواره از ۲۱ آبان به مدت ۳ روز در گرگان و از ۲۶ آبان در گنبدکاووس برگزار شد.

 

این جشنواره سال ۸۴ برای اولین بار در استان برگزار شد و تا امروز نیز گلستان هر سال شاهد برپایی آن بوده است.


انتهای پیام / فا


افزایش ۹۴ درصدی فروش صنایع دستی و سوغات در نمایشگاه فرهنگ اقوام ایران زمین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی