Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در همایش نماز و مدرسه در مدارس عشایری لالی که با حضور بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، گفت: هرجا که نماز و فرهنگ نماز باشد امنیت و آرامش بیشتر است و در واقع نماز گفتگویی بی واسطه خالق و مخلوق است که این نعمتی از طرف خداوند تبارک و تعالی برای ما انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دانش آموزان عشایری بسیار نجیب و متدین هستند و باید در زمینه ترویج آموزه‌های خود از فرهنگ نماز تلاش کنند، آن‌ها می‌توانند سفیران قرآنی آموزش و پرورش برای آگاه سازی و به کمال رساندن افراد کم برخوردار و خانواده‌های خود باشند.

قنبری بیان داشت: برای دانش آموزان عشایر شرایطی ایجاد شده است که به راحتی و با تلاشی کمتر از دیگر دانش آموزان به دانشگاه بخصوص دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کنند، آن‌ها می‌توانند با فراگرفتن فرهنگ نماز پس از تحصیل به محل زندگی خود برگشته و نسبت به اشاعه فرهنگ نماز و نماز خوانی و رفع محرومیت تلاش کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر کار گروهی و همکاری جهت ترویج فرهنگ نماز تصریح کرد: والدین با رفتار و کردار خود، مدارس با ایجاد امکانات مناسب و جامعه نیز با تامین نیاز‌های قشر جوان و رفع مشکلات آنان در ارتباطی هماهنگ و تنگاتنگ با هم عمل کرده تا میل و رقبت جوان به پایبندی او به نماز و اصول اعتقادی بیشتر گردد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: از مهم‌ترین راه‌های افزایش گرایش جوانان به نماز، تبلیغ فوائد و اثرات نماز به منظور تغییر نگرش آن‌ها به سوی خالق متعال است؛ بنابراین خانواده و مدرسه بهترین مکان برای تبلیغ این فریضه در دانش آموزان و جوانان به شمار می‌آید که باید با برنامه ریزی درست در این جهت گام برداشت.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به نقش والدین در تربیت و عقیده دانش آموز اظهار کرد: والدینی که خود نماز می‌خوانند، تاثیر بیش تری در جذب فرزند خود به این فریضه الهی دارد لذا توصیه می‌شود، والدین خودشان سروقت نماز بخوانند و فرزندان خود را هم به نماز تشویق کنند، به طوری که آن‌ها به پندارند که با میل و رغبت خود عمل کردند.

نماز سبب آرامش و ایمان به آخرت و امید به آینده

در ادامه این مراسم، بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان با بیان اینکه نماز انسان را از مشکلات باز می‌دارد، گفت: ایمان به خدا سبب آرامش و ایمان به آخرت سبب امید به آینده می‌شود، بر همین اساس است که در کشور‌هایی که به آخرت اعتقادی ندارند آمار خودکشی ناشی از بی انگیزگی و نامیدی زیاد است.

او بیان کرد: انسان مومن هرگز نا امید نمی‌شود و دست از تلاش بر نمی‌دارد و از طریق نماز با کسی در ارتباط است که او را خلق کرده و چه چیزی با ارزش‌تر و آرام بخش‌تر از این می‌توان پیدا کرد.

بلادیان افزود: امسال سال نماز و مدرسه است و در مدارس شرایطی فراهم شده که می‌توان در راستای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ نماز تلاش کرد.

این مقام مسئول با اشاره به زندگی و شهادت امام حسین (ع) گفت: امام حسین در تاریخ ماندگار شد و پس از گذشت ۱۴۰۰سال هر روز محبان ایشان افزوده می‌شود که نمونه بارز آن را در اربعین هرسال می‌بینیم و همه این‌ها به دلیل نماز و فرهنگ نماز در نزد امام حسین (ع) است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان اذعان داشت: همان طور که امام صادق (ع) بیان می‌دارد بهترین نوع تربیت، تربیت عملی است و ما وقتی می‌خواهیم فرزندمان نماز بخواند یا راستگو باشد باید در جلو دیدگان او نماز بخوانیم و همواره صادق باشیم.

او تصریح کرد: علاوه بر اولیا الله دو کس می‌تواند ما را نزد خداوند شفاعت کنند یکی فرزند صالح و دیگری موذن است، فرزند صالح می‌تواند پدر و مادر را نجات دهند و درود می‌فرستم بر والدینی که فرزندان خود را با اذان و اذان گفتن اشنا می‌کنند.

نماز مجوز بررسی اعمال است

سید حسن سید احمدی امام جمعه شهرستان لالی در همایش نماز و مدرسه آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: نماز کلید بهشت و مجوز بررسی اعمال است.

او ادامه داد: هنگام بررسی نامه اعمال ابتدا نماز را بررسی می‌کنند و به وسیله نماز است که اعمال دیگر ارزشمند و بررسی می‌شود در واقع نماز حکم گواهی نامه را برای اعمال انسان‌ها دارد.

سید احمدی اظهار کرد: انسان آفریده شده است تا بندگی کند و همه عمر انسان عبادت و بندگی خداوند متعال می‌باشد که نماز مجوز بررسی ان‌ها در درگاه خداوند است.

امام جمعه شهرستان لالی با اشاره به اهمیت نماز نزد پیامبر بیان داشت: هیچ کس مهربان‌تر و خوش رو‌تر از پیامبر اسلام در تاریخ نیست، همواره کسانی که با ایشان دیدار داشتند شیفته اخلاق و رفتار این انسان بزرگ می‌شدند، اما هنگام نماز که فرا می‌رسید پیامبر عظیم الشعان اسلام دیدار هیچ بنده زمینی را پذیرا نبود و تنها به نماز و مناجات به خدا می‌پرداخت.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان لالی افزود: هدف از انقلاب اسلامی ایران برپایی و ترویج فرهنگ نماز بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند باید دستاورد‌های انقلاب را به جامعه بخصوص جوانان معرفی کنیم، مهمترین دستاور انقلاب اسلامی مسئله نماز و اقامه نماز در بین آحاد مختلف جامعه است و ما باید این فرهنگ را به جوانان معرفی کنیم.

او اظهار داشت: دانش آموزان معصومانی هستند که هنوز با گناه آشنا نشده اند و باید از این معصومیت خود حفاظت کنند، نماز همانند نردبانی برای حفظ این معصومیت پاکی و رسیدن به خداوند متعال هست شما باید با نماز خواندن هر روز یک پله از این نردبان بالا بروید.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود