Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@02:24:12 GMT

ایتالیا از پذیرش کشتی پناهجویان خودداری کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۳۳۵۴

ایتالیا از پذیرش کشتی پناهجویان خودداری کرد

به گزارش فارس، مسئولان یک مؤسسه امداد که در ماه‌های گذشته مشغول نجات پناهجویان سرگردان روی آب بوده، می‌گویند دولت ایتالیا با خودداری از پذیرش یک کشتی حامل ده‌ها پناهجو، شرایط بدی را برای افراد سوار بر این کشتی به وجود آورده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های دولت ایتالیا یازده نفر از پناهجویان کودک و بدحال را از این کشتی خارج کرده و به ساحل برده‌اند، اما از صدور مجوز پهلوگیری این کشتی خودداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی اسپانیایی «اوپن آرمز» (آغوش گشوده) روز چهارشنبه ده‌ها نفر از پناهجویان آفریقایی را که در قایقی در مدیترانه سرگردان بوده‌اند، سوار کرده و در تلاش است تا آن‌ها را به ساحل برساند. در حال حاضر ۶۲ پناهجو در این کشتی حضور دارند.

مسئولان دولت ایتالیا به این کشتی اجازه داده‌اند برای در امان ماندن از شرایط طوفانی، وارد آب‌های این کشور شود، اما از پهلوگیری آن جلوگیری کرده‌اند. این کشتی در حال حاضر در نزدیکی سواحل سیسیل روی آب بلاتکلیف مانده است.

 

«ریکاردو گاتی» مسئول عملیات مؤسسه امدادی اوپن آرمز به رویترز گفته است که این مؤسسه برای کشتی از ایتالیا و مالت درخواست پهلوگیری کرده، اما پاسخ مثبتی دریافت نکرده است. به گفته گاتی، رم در پاسخ گفته است که این کشتی باید در بندر طرابلس لیبی پهلو بگیرد. طرابلس از هفته‌ها پیش صحنه جنگ میان نیروهای وفادار به دو دولت درگیر در لیبی است.

با وجود مخالفت اولیه، «لوسیانا لومورگس» وزیر کشور ایتالیا روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که احتمال دارد رم با پهلو گرفتن این کشتی و یک کشتی اسپانیایی دیگر که به گفته وی مجموعا حامل صدها پناهجو هستند، موافقت کند.

دولت ایتالیا که می‌گوید به دلیل شرایط بد اقتصادی دیگر امکان پذیرش پناهجویان را ندارد، در ماه‌های گذشته سیاستی سخت‌گیرانه در قبال ورود پناهجویان اتخاذ کرده و به کشتی‌های امدادی حامل مهاجران اجازه پهلو گرفتن در بنادر ایتالیا را نداده است.

وخامت اوضاع در کشورهای آفریقایی موجب شده تا روزانه صدها نفر به امید یافتن نقطه امنی در اروپا، از مسیر ناامن و خطرناک مدیترانه راهی بنادر اروپایی شوند. مهر ماه امسال کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش کرد که از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۱۰۰۰ نفر از پناهجویان در حین عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد