Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:51:48 GMT

«مارک اسپر» وزیر نیروی دریایی آمریکا را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۴۱۷۱

«مارک اسپر» وزیر نیروی دریایی آمریکا را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «ریچارد اسپنسر» وزیر نیروی دریایی ایالات متحده را در پی یک رسوایی از سمت خود برکنار کرد.

مارک اسپر در این ارتباط گفت: «من بشدت از شیوه رفتار یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع رنجیده خاطر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه به این نتیجه رسیدم که به وزیر اسپنسر برای باقی ماندن در سمتش دیگر اعتمادی ندارم. برای او آرزوی موفقیت می کنم».

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که ریچارد اسپنسر تلاش کرد تا با ترغیب مقامات کاخ سفید از مداخله ترامپ در پرونده «ادوارد گالاگر» یکی از اعضای یگان ویژه نیروی دریایی این کشور جلوگیری کند.

ادوارد گالاگر متهم است که در جریان مأموریت خود در عراق در سال ۲۰۱۷ مرتکب جنایتهای جنگی از جمله تیراندازی به غیرنظامیان و ضرب و جرح یک زندانی مجروح با چاقو شده است. وی در نهایت از تمام اتهامات وارده تبرئه شد؛ اما به دلیل عکسبرداری از یک جسد گناهکار شناخته شد و تنزل درجه یافت.

این محکومیت گالاگر از سوی ترامپ که حامی وی بود، به چالش کشیده شد. رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گالاگر را در درجه نظامی پیشین خود گماشت و دو نظامی دیگر را که به ارتکاب جرائم جنگی متهم بودند، مورد عفو قرار داد.

اما اخراج ریچارد اسپنسر در پی حمله های انتقادی گالاگر در روز یکشنبه صورت گرفت. گالاگر مدعی شد که مقامات مافوق وی درصدد انتقام جویی هستند. گالاگر همچنین اسپنسر را به مداخله در پرونده خود و دریابان «کالین گرین» را به «سرپیچی کامل» از ترامپ متهم کرد.

کد خبر 4780074

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ مارک اسپر پنتاگون ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عراق ایران روسیه دونالد ترامپ ترکیه لبنان نتانیاهو فرانسه افغانستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه

ایسنا/هرمزگان رئیس قوه قضائیه گفت: امروز امکانات نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیروهای مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.

وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیروهای مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.

وی افزود: قوه قضائیه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیروهای مسلح به کار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه بررسی بازدیدهای سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت