Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حامد کرزی گفت: به دلیل مخالفت «اشرف غنی» رئیس جمهوری فعلی این کشور در نشست پکن شرکت نخواهد کرد. تاریخ انتشار: 07:25 - 04 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۰۷۰۹

به گزارش خبرگزاری میزان، حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: به دلیل مخالفت «اشرف غنی» رئیس جمهوری فعلی این کشور در نشست پکن شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرزی در مصاحبه اختصاصی با رادیو آزادی گفت: قصد داشت در نشست چین، شرکت کند، اما غنی از او خواست که در آن این نشست بین الافغانی حضور نداشته باشد.

گفته می‌شود این نشست با حضور نمایندگان حکومت، جناح‌های سیاسی و گروه طالبان با میزبانی چین درباره صلح افغانستان برگزار شود. تاریخ برگزاری این نشست مشخص نیست.

کرزی در این مصاحبه گفت: اسم من در لیست افراد شرکت کننده بود که غنی با آن مخالفت کرد که من هم گفتم در صورتی که نیازی به حضور من وجود نداشته باشد، به چین سفر نخواهم کرد.

وی تاکید کرد: غنی با حضور افراد دیگر نیز مخالف بود که من تاکید کردم که این افراد حتما باید در نشست حضور داشته باشند.

رئیس جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد: دولت افغانستان نباید مانع گفتگو آمریکا و طالبان شوند و اینکه اظهارات ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در مورد توافق جدیدی با گروه طالبان گام مهمی برای رسیدن افغانستان به صلح می‌داند.

کرزی یادآور شد: کاهش خشونت‌ها از سوی امریکا، طالبان و حکومت افغانستان برای موفقیت روند صلح حتمی است، اما تاکید کرد حکومت افغانستان نباید "به بهانه آتش‌بس" با این روند مخالفت کند.

اما صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور غنی در واکنش به سخنان کرزی گفت: کارکردهای او در زمان حکومتش "پرسش‌برانگیز" است و در زمینه صلح هیچ دستاوردی نداشته است.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در مورد مخالفت غنی با شرکت کرزی در نشست آینده چین گفت: این دولت است که نماینده مردم در خارج از کشور است نه چهره های سیاسی.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان نماینده مردم چهره های سیاسی حامد کرزی حکومت طالبان اشرف غنی واکنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم

الحاج ملا محمد حنیف حمزه رئیس عمومی اجرائی برشنا با حافظ محمد امین عمری والی غزنی دیدار و روی پروژه های توسعوی برق رسانی در آن ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.

دفتر مطبوعاتی برشنا بانشر این خبر نگاشته است:‌ در این دیدار والی غزنی در رابطه به مشکلات برق رسانی در آن ولایت صحبت نموده پیشنهاداتی را برای فراهم نمودن خدمات برق رسانی برای باشندگان آن ولایت به رئیس عمومی برشنا ارایه نمود.

الحاج ملا محمد حنیف حمزه ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات برای خدمات برق رسانی از سوی والی این ولایت گفت که ما در تمامی ولایت‌ها متعهد به فراهم سازی برق منظم به مشترکین هستیم.

در این دیدار رئیس برشنا جهت حل مشکلات و بهبود روند خدمات رسانی برق هدایاتی را به بخش‌های مربوط ارایه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم