Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر لبافی یکشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشمر با تاکید بر لزوم مدیریت سرمایه مردم در استان خراسان رضوی، مشارکت مردم در سرمایه‎گذاری را  حائز اهمیت دانست و گفت: اگر می‎خواهیم با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در استان به نتایج مطلوب دست یابیم باید کارها از روستاها آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معین‎های اقتصادی در کنار فعالیت تخصصی و توسعه حوزه خود باید به دنبال توانمندسازی مردم هم باشند ادامه داد: افزایش ظرفیت یکی از کارهای معین‎های اقتصادی است زیرا ما فقط به دنبال سرمایه‎گذاری جدید نیستیم بلکه می‎توان با افزایش ظرفیت‎های موجود توسعه را ایجاد کرد.

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی یک طرح جهانی است که منطبق با شرایط روز بومی سازی شده است و بسیاری از کشورهای توسعه یافته همانند مالزی، هند و چین این مدل را در قالب معین‎های توسعه اجرا کرده‎اند.

لبافی با تاکید براینکه باید بازتاب آثار ناشی از فعالیت اقتصادی معین‎های اقتصادی در هر روستا و شهرستان دیده شود افزود: اعتمادسازی و تسهیل گری از وظایف مهم معین‎های اقتصادی است و باید بتوان سپرده‎های مردم را در شهرستان ها مدیریت کرد تا سرمایه‏ های خرد مردم از منطقه خارج نشود.

وی ادامه داد: تاکنون برای بیش از هزار و ۱۰۰ روستا طرح مطالعه و طرح کسب و کار تهیه و اولویت‎ها شناسایی شده است همچنین برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ روستا کارت اهداف تعیین و براساس آن وضعیت موجود در شاخص‎های اقتصادی مشخص شده که می خواهیم به چه وضعیتی در سرانه های درآمدی و اشتغال مردم و نرخ مشارکت برسیم.

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با ابراز تاسف از اینکه قوانین و مقررات کشور منطبق با شرایط روز جامعه نیست و با این قوانین نمی توان  توسعه اقتصادی را به وجود آورد گفت: برخی قوانین کشور از جمله تامین اجتماعی، سیستم مالیاتی و بخشنامه‎های سیستم بانکی مربوط به سال ۵۴ هستند حال آن که اگر امنیت می‎خواهیم باید حوزه اقتصادی مردم را توانمند کرده و بهبود بخشیم زیرا بدون بهبود وضعیت اقتصادی رسیدن به امنیت امکان پذیر نیست.

تاکنون پنج تفاهم نامه با معین‌های اقتصاد مقاومتی از جمله سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، فولاد ترشیز، گیاهان دارویی معطر پرند، شرکت پیشرو صالح و نوین زعفران منعقد شده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مالزی اقتصاد مقاومتی اقتصاد خراسان رضوی کاشمر توسعه پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالزی اقتصاد مقاومتی اقتصاد خراسان رضوی کاشمر توسعه پایدار مالزی اقتصاد مقاومتی اقتصاد خراسان رضوی کاشمر توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین کلنگ زنی طرح توسعه پالایشگاه نفت خام آفتاب با اشاره به اینکه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد باید تقویت شود اظهار داشت: توسعه ایران را بخش خصوصی دارای ساختارهای قوی و نوین رقم می‌زند که دولت هم در کنار آن نقش مهم تنظیم‌گری و توانمندسازی را ایفا کند چراکه اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد و غیر بهره‌ور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت شرکت‌های اقتصادی بزرگ مقیاس جهان در تحولات اقتصادی، افزود: در دهه نود ادغام شرکت‌های کوچک انجام شد که ادامه این حرکت و برند سازی به ویژه در حوزه فولاد و نفت می‌تواند جهشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دوستی با تاکید بر اینکه همه ما رسالت داریم ایرانی آبادتر به نسل بعد تحویل دهیم اظهار داشت: مساله اول استان جذب سرمایه گذار و ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری است که با مجموعه اقدامات انجام شده از ابتدای دولت تاکنون در مجموع ۷۱۲ هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داخلی و بیش از ۵۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه ارزی داشته‌ ایم و طبق نظرسنجی فعالان اقتصادی برای سومین فصل پیاپی هرمزگان رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری را کسب کرده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توسعه زنجیره پتروشیمی و پترو پالایش در کشور گفت: نباید نفت تنها برای مصارف سوختی در نظر گرفته شود و با توجه به مزیت‌های نفتی هرمزگان و معادن استان‌های همجوار، تکمیل زنجیره ترکیبی شیمی معدن نیز می‌تواند سبب تحول اقتصادی شود و مدیریت این پروژه مهم را در سطح ملی آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان رویه پروژه‌ای در اقتصاد را نیازمند اصلاح دانست و گفت: با تشکیل اکوسیستم اقتصادی می‌توان به توسعه پایدار رسید چرخه کاملی که با یک ساختار نوین علاوه بر نیروی انسانی ماهر و محیط مناسب سرمایه‌گذاری در آن مزیت‌ها شناسایی و در مسیر آن زنجیره‌ها هم تعریف شده باشند.

کد خبر 6100420

دیگر خبرها

  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است